اخبار استان ها

نگاه مسئولان به موضوع کار در ایرانشهر باید کارآفرینانه باشد

نگاه مسئولان به موضوع کار در ایرانشهر باید کارآفرینانه
باشد
ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده مردم ایرانشهر گفت: مسئولان باید بستر لازم برای توسعه نگاه کارآفرینی و ایجاد نشاط را در بین جمعیت جوان این منطقه ایجاد کنند.

به گزارش ایسنا- عبدالناصر درخشان در بازدید از مراکز آموزشی ایرانشهر، آغاز آموزش حضوری در مراکز آموزش عالی را فرصتی مغتنم برای ایجاد زمینه مناسبی جهت ارائه خدمات آموزشی مطلوب به جوانان این شهر دانست.
وی با تاکید بر اینکه توجه به کار آفرینی و ایجاد نشاط باید در ایرانشهر نهادینه شود، گفت: وظیفه و نگاه مسئولان این منطقه به موضوع کار باید یک نگاه توسعه محور و کارآفرینانه باشد و باید به این موضوع توجه جدی و مهمی داشته باشند و با توجه به نیروی  مردمی جوان و بافت جوانی که حوزه ایرانشهر دارد نیاز است علاوه بر کارآفرینی، ایجاد شور و نشاط  هم در جامعه نهادینه شود.
نماینده ایرانشهر ادامه داد: در رابطه با این موضوع مهم اداراتی همچون میراث فرهنگی، ارشاد و  ورزش و جوانان نقش تعیین‌کننده‌ای دارند ضمن اینکه ما نیز تخصیص اعتبارات لازم برای این بخش را پیگیری خواهیم کرد تا مانعی در مسیر تحقق این امر وجود نداشته باشد.
وی تصریح کرد: ایجاد شور و نشاط در جامعه نیز موضوع مهمی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری  است و رییس جمهور نیز برای تحقق این مطالبه رهبری تلاش می‌کند و در حالی که دشمنان نظام میلیاردها دلار هزینه می‌کنند تا جامعه ما را از شور و نشاط دور کنند، این ما هستیم که باید در مقابل این توطئه‌ها ایستاده و آنها را خنثی کنیم.
درخشان با اشاره به مشکلات حوزه شهرداری ایرانشهر، خاطرنشان کرد: خدمات شهرداری و شورای شهر باید گسترده‌تر و با برنامه‌ریزی و تاثیر بلند مدت باشد  به عنوان مثال آسفالت یک خیابان از وظایف شهرداری است و باید تمرکز روی اقدامات اصولی و با بازدهی بلند و همیشگی باشد بنابراین توصیه می‌کنم برای ایجاد درآمد پایدار در این مجموعه علاوه بر ایجاد چشم‍‌انداز چند ساله، از ظرفیت نخبگان علمی، دانشگاهی و دیگر ادارات شهرستان نیز استفاده شود.
وی در ادامه خطاب به نهادهای آموزشی ایرانشهر، یادآور شد: موضوع آموزش هم مانند موضوع امنیت خط قرمز من است و باید آموزش در دانشگاه‌ها و در آموزش و پرورش به عنوان یک موضوع مهم و حیاتی مورد توجه قرار گیرد.
عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: بعد از طی دو سال سخت با آغاز آموزش حضوری در مراکز آموزش عالی، فرصتی برای از سر گرفتن فعالیت‌های آموزشی به صورت قویتر در دانشگاه‌ها فراهم شده است و این موضوع می‌تواند در کنار نگاه خوب وزیر آموزش و پرورش، زمینه مناسبی برای ارائه خدمات آموزشی مطلوب در ایرانشهر فراهم کند.
انتهای پیام

سورس :
https://www.isna.ir/news/1401062216578/نگاه-مسئولان-به-موضوع-کار-در-ایرانشهر-باید-کارآفرینانه-باشد

دکمه بازگشت به بالا