اخبار استان ها

مهار تورم و ثبات قیمت ها در برنامه های توسعه ای دیده شود

مهار تورم و ثبات قیمت ها در برنامه های توسعه ای دیده
شود
ایسنا/گیلان امام جمعه رشت، با بیان اینکه مهار تورم و ثبات قیمت ها باید در برنامه های توسعه ای دیده شود، عنوان کرد: یکی از روش های مهار تورم و ثبات بازار نظارت است.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به ابلاغ محورهای برنامه توسعه هفتم از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: اگرچه در دنیای امروز شاهد بی ثباتی اقتصادی هستیم، اما مهمترین خواسته مردم از دولت بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت است.
وی با بیان اینکه مهار تورم و ثبات قیمت ها باید در برنامه های توسعه ای دیده شود، عنوان کرد: یکی از روش های مهار تورم و ثبات بازار نظارت است و لذا دولت باید با کمک اتاق فکرهای اقتصادی و اصناف و فعالان اقتصادی مدیریت و کنترل بر اقتصاد داشته باشد.
امام جمعه رشت، یکی از مهمترین مطالبات رهبر انقلاب در برنامه توسعه پیش رو را جهت دهی نقدینگی به سمت تولید و اشتغال دانست و خاطرنشان کرد: دولت باید سرمایه گذاری در حوزه تولید را افزایش دهد و از ورود بانک ها به کارخانه ها و بنگاه داری جلوگیری کند.
نماینده ولی فقیه در گیلان، در ادامه به شرکت بیش از سه میلیون ایرانی در راهپیمایی بزرگ اربعین اشاره کرد و گفت: از ملت و دولت عراق قدردانی می کنیم که میزبان خوبی برای زائران اباعبدالله الحسین(ع) هستند؛ اگرچه شاهد هجمه های دشمن به این مراسم معنوی هستیم، اما به فضل الهی و به برکت اربعین حسینی اتحاد و انسجام مسلمانان روز به روز تقویت خواهد شد.
وی همچنین به حضور رسمی ایران در اجلاس شانگهای اشاره کرد و ادامه داد: سفر رئیس جمهور به ازبکستان و تقویت نقش آفرینی ایران در اجلاس شانگهای یکی از اقدامات مهم اقتصادی کشور است و خوشبختانه کشورهای عضو اجلاس شانگهای خواهان روابط تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران هستند.
آیت الله فلاحتی، با اشاره به گردش مالی ۶۰۰۰ میلیارد دلاری در کشورهای عضو شانگهای، اضافه کرد: در جریان روابط اقتصادی با کشورهای منطقه می توانیم روابط فرهنگی و سیاسی دوجانبه و چندجانبه را ارتقا ببخشیم که نتیجه آن شکست بیش از پیش دشمنان است.
وی در پایان به حمایت های انگلیس از رژیم پهلوی و جنایت های ایران کشور علیه ملت ایران اشاره کرد و متذکر شد: ملت ایران هرگز توطئه های رهبران انگلستان علیه این کشور را فراموش نمی کنند و فریب قدرت پوشالی آنان را نمی خورند.
امام جمعه رشت، با بیان اینکه خاطره خوب و مثبتی از روابط ایران و انگلیس جز جنگ افروزی و توطئه چینی و ظلم و کشتار و غارت نداریم، تصریح کرد: بسیاری از کشورها از استکبار و استعمار و استثمار رنج برده اند که منشا آن انگلیس بوده است.
انتهای پیام

سورس :
https://www.isna.ir/news/1401062518889/مهار-تورم-و-ثبات-قیمت-ها-در-برنامه-های-توسعه-ای-دیده-شود

دکمه بازگشت به بالا