اخبار سیاسی

ایران چند تکه ؛ رویایی که هرگز تعبیر نشد

ایران چند تکه ؛ رویایی که هرگز تعبیر نشد
«ﭘـﺲ ﮔﺴﺘﻬﻢ اﺷﻜﺶ تیز ﮔﻮش/ ﻛــﻪ ﺑﺎ زور و دل ﺑﻮد و ﺑﺎ ﻣﻐﺰ و ﻫﻮش     ﺳﭙﺎﻫﺶ زﮔﺮدان ﻛﻮچ و ﺑﻠوچ/ ﺳـــﮕﺎلیده ﺟﻨﮓ و ﺑﺮآورده ﺧﻮچ»
«کسی در ﺟﻬﺎن ﭘﺸﺖ اﻳﺸﺎن ﻧﺪﻳﺪ/ ﺑﺮﻫﻨـﻪ ﻳک اﻧﮕﺸﺖ اﻳﺸﺎن ﻧﺪﻳﺪ     درفشی ﺑﺮآورده پیکر ﭘﻠﻨﮓ/ ﻫﻤـی از درﻓﺸﺶ ﺑﺒﺎرﻳـﺪ ﺟﻨﮓ»
این اشعار بخشی از شاهنامه فردوسی است که در آن به خوبی دلاور مردی اقوام بلوچ و کرد و قدمت وفاداری آن‌ها به کشورمان توصیف شده است.

آوازه مقاومتی که بارها به گوش رسیده است
موضوعی که در زمان پیروزی انقلاب و همچنین دفاع مقدس نیز بار‌ها به اثبات رسید و شهر‌های کردستان که در زمان دفاع مقدس حدود ۲۶ بار هدف حملات وحشیانه رژیم بعث قرار گرفته بود حدود ۲۶ هزار شهید نیز نثار اسلام و انقلاب کرد.
 مقام معظم رهبری نیز بار‌ها به آن اشاره کردند ایشان در ۲۲ اردیبهشت سال ۸۸ در میدان آزادی سنندج خطاب به مردم کردستان عنوان کردند: « مردم کُرد در این استان امتحان خوبی را در این رویارویی بزرگ از خودشان نشان داده اند. من کردستان را از نزدیک دیده ام و در روز‌های محنت و سختی عظمت ایستادگی این مردم را با چشم مشاهده کرده ام آنچه من از کردستان می‌گویم بسیاری مربوط به دانسته‌ها و اطلاعات شخصی خود من است که آن را از نزدیک مشاهده کرده ام البته آوازه مقاومت مردم شما در دوران مختلف چه در آغاز انقلاب چه در دوران جنگ تحمیلی به گوش همه‌ی ملت ایران رسیده است.»

سال ۹۸ هم شاهد بودیم که در پی اقدام غیر قانونی و خطرناک رژیم تروریستی و اسلام ستیز آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست سازمان‌های تروریستی، سران، معتمدان و بزرگان قبایل و طوایف اهل سنت و بلوچ سیستان و بلوچستان با انتشار بیانیه‌های جداگانه این حرکت قبیحانه و خصمانه رژیم تروریستی آمریکا را به شدت محکوم کردند.
حکایت علمایی  که برای دفاع از انقلاب سینه سپر کردند
موضوعی که درباره قوم بلوچ هم صدق می‌کند، مردمی که به گواه آمارها حدود ۱۱۵۸  شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کردند و بنا به گفته احمد وحیدی بزرگترین دست رد به توطئه‌های دشمنان در طول تاریخ انقلاب اسلامی توسط مردم سیستان و بلوچستان زده شده است.
موضوعی که رهبر انقلاب نیز در سال ۱۳۹۵ به آن اشاره کردند و فرمودند: «در بین بلوچ‌ها علمایی بودند که در مقابل دشمنان انقلاب در اوّل انقلاب سینه سپر کردند. بنده آنجا مدّتها بوده‌ام، می‌شناختم علمای آنجا را. بگذارید اسم بیاوریم تا مردم بشناسند این‌ها را: مرحوم مولوی عبدالعزیز ساداتی، اهل سراوان؛ پیرمرد -یک مشت استخوان- در مقابل مخالفین انقلاب و منتقدین انقلاب و بهانه‌گیران بر انقلاب ایستاد و از انقلاب دفاع کرد؛ بلوچ و سنّی بود. »

و حالا پس از مدتها مقام معظم رهبری در یازدهم مهرماه مجددا بر وفاداری این دو قوم تاکید کردند و با اشاره به اینکه دشمن در محاسبات خود درباره شمال غرب و جنوب شرق کشور دچار اشتباه است، گفتند: من در میان قوم بلوچ زندگی کرده‌ام و آن‌ها عمیقاً به جمهوری اسلامی وفادار هستند. قوم کُرد نیز یکی از پیشرفته‌ترین اقوام ایرانی و علاقمند به میهن، اسلام و نظام هستند بنابراین نقشه آن‌ها نخواهد گرفت.
اما حکایت نقشه‌ای که مقام معظم رهبری بر آن تاکید کردند چیست؟
نقشه تجزیه ایران به چهارده کشور کوچکتر
عماد آبشناس کارشناس مسائل سیاسی در این زمینه به یک رویای غربی اشاره کرده و گفته است: در دهه هفتاد میلادی وقتی که آمریکایی‌ها در حال تدوین نقشه تسلط خود بر خاورمیانه و شمال آفریقا بودند (البته طرح خاورمیانه و شمال آفریقا بخشی از طرحی بزرگتر برای سلطه آمریکا بر کل جهان به شمال می‌آید) نقشه تجزیه ایران به چهارده کشور کوچکتر تدوین شد، کشور‌هایی که بر اساس آنچه برنارد لویس در آن طرح نوشته تا ابد الدهر با هم درگیر خواهند بود.

وی ادامه داده است:  فراموش نکنید، در آن زمان شاه ایران متحد استراتژیک آمریکا به حساب می‌آمد و هیچ کس باور نمی‌کرد که آمریکا چنین طرحی را برای کشوری که متحد اش به حساب می‌آید تدوین کرده، طرح در سال ۱۹۷۲ میلادی در وزارت امور خارجه آمریکا ثبت شد والبته از سال ۱۹۶۴ میلادی روی آن کار شده بود.این در حالی است که انقلاب اسلامی در ایران سال ۱۹۷۹ اتفاق افتاد. شاید تنها اتفاقی که برای آن‌ها قابل پیش بینی نبود این بود که چنین انقلابی در ایران اتفاق افتد. انقلابی که نه فقط نقشه‌های تجزیه گرایانه آمریکا برای منطقه را به هم زد بلکه موجبات ظهور یک ابرقدرت منطقه‌ای شد.اما ظهور انقلاب اسلامی باعث نشد که غرب این رویای خود را کنار بگذارد و همواره بر تعبیر آن اصرار کرده است.
سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل سیاسی در این باره گفته است که در ابتدای سال ۲۰۰۰ میلادی، نقشه قدیمی خاورمیانه جدید برملا شد. حقیقت موضوع این بود که خانم کاندولیزا رایس، وزیر خارجه وقت آمریکا طی جنگ ۳۳ روزه اسرائیل علیه لبنان تلاش کرد تا طبل اجرایی ‌شدن این طرح در منطقه غرب آسیا را به صورت عملیات آشکار به‌صدا درآورد.
طرحی که بر تجزیه کشورهای منطقه تأکید دارد
صدرالحسینی با اشاره به تجربه سوریه تاکید کرد: طرح تجزیه‌طلبی در سال ۲۰۱۱ باتوجه به وقوع شورش در سوریه، یک‌بار دیگر کلید خورد و به‌دلیل هم‌زمانی اجرای این نقشه در عراق در دوران نخست‌وزیری نوری‌المالکی، تلاش هم‌زمانی صورت گرفت تا عراق و سوریه به‌عنوان دو کشور استقلال‌خواه و مقابله‌کننده با یکجانبه‌گرایی آمریکا، تجزیه شوند و البته از سرنوشت این دو کشور همگان مطلع هستند که عدم‌موفقیت آمریکایی‌ها باعث شد که دیگر در رسانه‌ها موضوع تقسیم کشورهای بزرگ و مستقل مطرح نشود اما هنوز هم این نقشه در دستور کار مقامات سیاسی، نظامی و امنیتی آمریکا قرار دارد.

طرح «خاورمیانه بزرگ» هم ایده‌ای است که بر کشورهای غرب آسیا تمرکز دارد و اولین بار توسط یک یهودی به برنارد لوئیس که مورخی آمریکایی انگلیسی شناخته می‌شود مطرح شد ، شعارش هم این بود که «کشورهای اسلامی تهدیدی برای جهان غرب هستند و باید این کشورها تجزیه شوند تا یک‌بار برای همیشه قدرت اسلام خنثی شود، وگرنه اسلام، غرب را نابود خواهد کرد».
تحریک «اتحادیه‌های کارگری، دانشجویان و گروه‌های زنان»
علاوه بر این جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا در زمان دونالد ترامپ طی یک یادداشت در نشریه نشنال ریویو در سال ۲۰۱۵ مدعی شده بود آمریکا می‌تواند اقدامات تجزیه‌طلبانه بین «بلوچ‌ها، عرب‌های خوزستان، کردها» را تشدید کرده و به تحریک «اتحادیه‌های کارگری، دانشجویان و گروه‌های زنان» بپردازد.

حالا و با مرور این حرف‌ها شاید بیشتر بتوان این حرف نماینده مجلس را درک کرد. اسماعیل کوثری نماینده مجلس تهران که گفته بود: کومله قصد حمله نظامی به غرب ایران را داشت. در صورتی که هر گروه ضد انقلاب بخواهد چنین تصمیمی بگیرد که در جهت تجزیه طلبی و اغتشاش در ایران اقدامی بخواهد انجام دهد قطعا سپاه پاسداران با شدت بیشتری متقابلا دشمن را سرکوب خواهد کرد.
و در پایان باید گفت که شاید ساده انگاری باشد اگر تمام تلاش غرب برای ایجاد فتنه در کشورمان را صرفا دلسوزی برای یک دختر جوان تلقی کرد…
 
 

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8253385/ایران-چند-تکه-رویایی-که-هرگز-تعبیر-نشد

دکمه بازگشت به بالا