اخبار بین المللی

درگیری خونین در مکزیک با ۲۰ کشته

درگیری خونین در مکزیک با ۲۰ کشته
در درگیری مسلحانه در در جنوب غربی گوئرو در مکزیک ۲۰ نفر از جمله یک شهردار محلی کشته و دو نفر دیگر مجروح شدند. در این درگیری مسلحانه که میان اعضای دو گروه از باند‌های تبهکار در تالار شهر سن میگل توتولاپان اتفاق افتاد، کنرادو مندوزا، شهردار منطقه به همراه پدرش و خوان مندوزا، شهردار پیشین و برخی دیگر از مقامات محلی نیز در میان کشته شدگان بودند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، ریکاردو مجیا، معاون وزیر امنیت در باره این حادثه گفت: این اتفاق در راستای اختلاف میان دو گروه از باند‌های خلافکار اتفاق افتاده است و به نظر می‌رسد گروه‌های جنایتکار سازمان یافته در این حادثه دخیل بودند.
مقامات محلی مکزیک می‌گویند تحقیقات تا روشن شدن جزئیات بیشتر این حادثه ادامه خواهد داشت.
گفته می‌شود هر دو باند خلافکار که در این حادثه خونین مقصر بودند در قاچاق مواد مخدر و آدم ربایی در سال‌های اخیر دست دارند. گوئرو یکی از ایالت‌های مهم مکزیک در تولید هروئین در جهان است و به داشتن باند‌های تبهکار و قاچاقچیان مواد مخدر و اعضای بدن انسان شهرت دارد.
ایولین سالگادو، فرماندار گوئرو در یک نشست خبری در مورد این حادثه گفت: این جنایت بازتاب آشکاری از تجزیه اجتماعی در داخل ایالت‌های مختلف مکزیک است. وی همچنین وعده داد با جنایت و کشتار توسط باند‌های خلافکار در این ایالت مبارزه کند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8254042/درگیری-خونین-در-مکزیک-با-۲۰-کشته

دکمه بازگشت به بالا