اخبار بین المللی

یک سوم سربازان زن صهیونیست مورد تجاوز فرماندهان خود قرار گرفته‌اند

یک سوم سربازان زن صهیونیست مورد تجاوز فرماندهان خود قرار
گرفته‌اند
مرکز نظارت دولت رژیم صهیونیستی در گزارشی در مورد شرایط سربازان زن شاغل در ارتش، پلیس، شاباک و اداره زندان‌ها، تایید کرد حدود یک سوم سربازان زن صهیونیستی مورد آزار و اذیت جنسی همکاران و فرماندهان خود قرار گرفته اند.
به گزارش پایگاه خبری عبری عکا، بر اساس گزارش مرکز نظارت کابینه رژیم صهیونیستی که حمایت از سربازان زن را بررسی کرده و روز دوشنبه (۷ آذرماه) منتشر شده است، ۲۲ درصد از سربازان زن شاغل در پلیس، ۲۷ درصد از سربازان زن نیروی گارد مرزی و ۳۸ درصد از سربازان زن که در ارتش خدمت می‌کنند، گزارش دادند که در طول خدمت مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند.
این گزارش نشان می‌دهد که از هر چهار سرباز زن در دوران خدمت، یک نفر یک یا چند بار مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است و این آمار از پاسخ ۱۶۱ سرباز زن صهیونیست از مجموع ۶۴۴ سرباز زن که به پرسشنامه مرکز نظارت کابینه این رژیم  پاسخ دادند، به دست آمده است.
این گزارش همچنین نشان داد سربازان زنی که در خدمت اجباری در اداره زندان‌های رژیم صهیونیست کار می‌کنند، از نظر تجاوز جنسی با حدود ۳۸ درصد، بیشترین آمار را تشکیل می‌دهند.
همچنین مشخص شد که حدود ۷۰ درصد تجاوز به سربازان زن را نیرو‌ها یا فرماندهان مرتکب شده اند به طوری که ۵۲ درصد از سربازان زن یعنی ۱۴۴ نفر از آن‌ها اظهار داشته اند که از سوی یک نیروی کادر دائم مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند و ۱۹ درصد گزارش کردند که کسانی که آن‌ها را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده اند از فرماندهان مستقیم یا غیرمستقیم آن‌ها بوده اند.
براساس این گزارش، نزدیک به نیمی از سربازان زن در پلیس، شاباک و سرویس‌های امنیتی (۹۶ نفر از ۲۰۹ سرباز زن یا حدود ۴۶ درصد) در پرسشنامه گزارش داده اند که در طول زندگی خود مورد آزار جنسی قرار گرفته اند. در این گزارش همچنین آمده است حدود ۳۳ درصد از نیرو‌های زن در ارتش اسرائیل اظهار داشتند که از آغاز سربازی یک یا چند بار مورد آزار جنسی قرار گرفته اند و تنها ۳۲ درصد از آن‌ها این تجاوز‌ها را گزارش کرده ااند.
این گزارش نشان می‌دهد ارتش رژیم صهیونیستی نظرسنجی‌های خود را برای عموم منتشر نمی‌کند و نتایج این گزارش‌ها را به کمیته ارتقای جایگاه زنان و برابری جنسیتی در کنست ارائه نمی‌کند.
ماتنیاهو انگلمن، بازرس دولت در این باره گفت: از طریق نظرسنجی‌هایی که پلیس در سال‌های ۲۰۱۶، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱، انجام داد و در آن از سربازان زن در حال انجام وظیفه پرسیده شد که آیا در طول سال گذشته آزار جنسی را تجربه کرده اند یا خیر، مشخص شد که آزار و اذیت جنسی در میان سربازان، به ویژه در میان زنان به طور قابل توجهی افزایش یافته است.
او افزود: ۶.۴۴ درصد از افسران پلیس زن اسرائیلی گزارش داده اند که در سال ۲۰۲۱ از سوی یک افسر پلیس مورد آزار جنسی قرار گرفته اند. آزار و اذیت جنسی سربازان زن چه از سوی سربازان وظیفه یا افسران، با سوء استفاده از ضعف آن‌ها صورت گرفته است.
او تاکید کرد صهیونیست‌ها نباید از این که به ۷۰ درصد شکایات سربازان زن به درستی رسیدگی نمی‌شود و در دستور کار قرار نمی‌گیرد راضی باشند چرا که آزار و اذیت جنسی آن‌ها با توجه به حمایت نشدن از سوی مقامات، رخ می‌دهد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8296380/یک-سوم-سربازان-زن-صهیونیست-مورد-تجاوز-فرماندهان-خود-قرار-گرفته‌اند

دکمه بازگشت به بالا