اخبار بین المللی

عراق: مذاکرات ایران و عربستان وارد مسیر «دیپلماتیک» شده است

عراق: مذاکرات ایران و عربستان وارد مسیر «دیپلماتیک» شده
است
وزارت امور خارجه عراق امروز (چهارشنبه) با تایید انتقال گفتگو‌های ایران و عربستان از مسیر امنیتی به «دیپلماتیک» خاطرنشان کرد که جلسات مذاکره ایران و عربستان با میانجیگری بغداد ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت: «وزارت امور خارجه در تلاش است تا مشارکت‌های راهبردی متعددی را که به امنیت و ثبات منطقه اختصاص دارد، به کار بگیرد».
او با اشاره به اهمیت تقویت مسیر‌های گفت‌وگوی طرفین در سطح منطقه، خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه بر اساس سیستم دیپلماتیک خود در این ابتکار، عمل می‌کند.
الصحاف با بیان اینکه گفتگو‌های ایران و عربستان از مسیر امنیتی خود به مسیر «دیپلماتیک» تغییر کرده است، بر اهمیت نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌ها و حل و فصل مسائل باقی‌مانده بین دو طرف تاکید کرد و گفت مذاکرات باید به گونه‌ای باشد که منافع هر یک از طرفین تامین شود.
این مقام وزارت خارجه عراق در انتها تاکید کرد: «همچنان در حال هماهنگی بین دو طرف هستیم تا امکان دستیابی به دور‌های جدید گفتگو برای اجماع بیشتر فراهم شود».
گفتنی است، بغداد، پایتخت عراق پیش از این میزبان پنج دور مذاکرات بین عربستان و ایران با هدف نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌ها بوده است. پیش از این، فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق در جریان اجلاس امنیتی منامه درباره تحولات مربوط به میانجیگری بغداد بین ایران و عربستان گفته بود که تلاش‌های عراق برای سرپرستی گفتگو بین ایران و عربستان ادامه دارد و دو کشور تمایل به ادامه گفتگو دارند.
این مذاکرات پس از ۵ سال قطع روابط دیپلماتیک بین دو کشور شکل گرفته است. ایران ادامه این گفتگو‌ها را مشروط به «جدیت عربستان» دانسته است.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8290599/عراق-مذاکرات-ایران-و-عربستان-وارد-مسیر-دیپلماتیک-شده-است

دکمه بازگشت به بالا