اخبار بین المللی

واکنش‌ روسیه به تیرباران اسرای روسی در اوکراین

واکنش‌ روسیه به تیرباران اسرای روسی در اوکراین
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران تکید کرد که عاملان قتل اسرای روس که اخیرا تصاویر مرگ دلخراش آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است، شناسایی و مجازات خواهند شد.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه هم شلیک بی‌رحمانه به اسرای جنگی غیرمسلح روسی را سندی محکم از اقدامات وحشیانه و جنایتکار بودن زلنسکی و رژیم کی‌یف عنوان کرد و گفت: این اقدام وحشیانه نقض فاحش کنوانسیون ژنو و میثاق‌های بین‌المللی است، اما سازمان‌های بین‌المللی که شعار حقوق بشر سر می‌دهند، بازهم خفقان گرفته‌اند تا ثابت شود، حقوق بشر شعاری دروغین و ابزاری برای فشار بر کشور‌های مستقل است.
دیمیتری مدودف، معاون رئیس جمهور در شورای امنیت روسیه نیز تاکید کرد: حتی اگر سال‌ها طول بکشد، روسیه باید این جنایتکاران را مجازات کند و عاملان را به سزای عمل ننگین خود برساند.
در همین حال ویچسلاو والودین، رئیس مجلس دومای روسیه در نشست علنی پارلمان، شلیک به سوی اسیران روسی را یادآور جنایات نازی‌ها و فاشیست‌ها دانست. او افزود: جهان باید بداند که آمریکا و غرب از یک رژیم نازی حمایت می‌کنند، که دستشان تا آرنج به خون آغشته است.
پیش از این و پس از انتشار ویدئویی در فضای مجازی که نشان دهنده قتل اسرای روسی به دست نیرو‌های کی یف است، وزارت دفاع روسیه اوکراین را به جنایت جنگی متهم کرد.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد این اقدام وحشیانه در بین نیرو‌های اوکراین متداول است و حامیان غربی کی یف به این جنایت‌ها توجهی نمی‌کنند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8288945/واکنش‌-روسیه-به-تیرباران-اسرای-روسی-در-اوکراین

دکمه بازگشت به بالا