اخبار بین المللی

ناتوانی بانک مرکزی اروپا در مقابله با تورم

ناتوانی بانک مرکزی اروپا در مقابله با تورم
کارکنان بانک مرکزی اروپا پس از آنکه درخواست آن‌ها برای افزایش دستمزد محقق نشد به شدت نگران و عصبانی شده اند. در این حال، بسیاری از بانک‌های مرکزی در اروپا در حال مقابله با تورم افسار گسیخته هستند.
به نقل از راشاتودی، کارلوس بولز، معاون بخش امور بین الملل بانک مرکزی اروپا گفت: ما از این وضعیت راضی نیستیم. تورم در آلمان و منطقه یورو احتمالا امسال به حدود ۸.۵ درصد خواهد رسید. ما شاهد افزایش دستمزد‌ها نخواهیم بود. این به منزله کاهش قدرت خرید کارکنان خواهد بود. این به روحیه و اعتماد آن‌ها به بانک مرکزی اروپا آسیب وارد می‌کند.
کارکنان بانک مرکزی اروپا درخواست افزایش ۴ درصدی حقوق خود را داشته اند و این در حالیست که نرخ تورم در آلمان بیش از دو برابر این میزان است. در این حال، کریستین لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا در اواخر نوامبر درباره افزایش بهای کالا‌ها و عدم همخوانی آن به میزان دستمزد‌ها هشدار داده است. افزایش دستمزد‌ها می‌تواند سبب افزایش تورم هم شود و این چرخه به همین منوال می‌تواند ادامه داشته باشد.
تحریم های اتحادیه اروپا علیه حوزه انرژی روسیه باعث افزایش بهای سوخت و در نتیجه تورم افسارگسیخته در کشورهای غربی شده است. همین موضوع با افزایش بهای کالا، بر شدت نارضایتی عمومی در میان شهروندان افزوده است. 

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8303636/ناتوانی-بانک-مرکزی-اروپا-در-مقابله-با-تورم

دکمه بازگشت به بالا