اخبار بین المللی

ادعای لندن: تهدید ایران و روسیه بیش از هر زمان دیگری است

ادعای لندن: تهدید ایران و روسیه بیش از هر زمان دیگری
است
«جیمز کلورلی» وزیر امور خارجه انگلیس امروز (شنبه)، در جریان سخنرانی در کنفرانس بین‌المللی امنیت در بحرین، ادعا کرد تهدید ایران و روسیه برای کشور ما و امنیت جهانی، بیش از هر زمان دیگری است.
وزیر امور خارجه انگلیس که اخیرا با همکاری آمریکا، آلمان و فرانسه قطعنامه‌ای ضد ایرانی را در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای به تصویب رسانده است، همچنین مدعی شده که تهدید برنامه هسته‌ای ایران، «پیشرفته‌تر از هر زمانی شده است».
وی در بخش دیگری از اظهاراتش پا را فراتر نهاد و ضمن تکرار دوباره مداخلات لندن در امور داخلی ایران، جمهوری اسلامی را به «خونریزی و تخریب» در سراسر جهان متهم کرد.
وزیر خارجه انگلیس در این نشست ادعای غرب در خصوص ارسال پهپاد‌های ایرانی به روسیه برای استفاده علیه اوکراین را پیش کشید و ایران را به ایجاد بی ثباتی در غرب آسیا از طریق تسلیحاتی که ارائه می‌دهد، متهم کرد.
کلورلی در این خصوص گفت: «تسلیحات عرضه شده ایران کل منطقه را تهدید می‌کند. امروز برنامه هسته‌ای ایران پیشرفته‌تر از هر زمانی شده است و این رژیم، به فروش پهپاد‌های مسلح به روسیه که غیرنظامیان را در اوکراین به قتل می‌رساند، متوسل شده است».
وزیر خارجه انگلیس در اظهارات بی اساس خود، پایبندی لندن را به همکاری با شرکای کشورش اعلام کرد تا اطمینان حاصل کنند ایران هرگز نخواهد توانست سلاح هسته‌ای بسازد و با فعالیت‌های بی ثبات کننده ایران در منطقه مبارزه خواهد شد.
وی در این سخنرانی به تاثیر حمله روسیه به اوکراین بر امنیت غذایی در سراسر منطقه نیز پرداخت.
کلورلی قصد دارد پس از اتمام کنفرانس بحرین به قطر سفر کند و در بازی انگلیس مقابل ایران در جام جهانی حضور داشته باشد.
پیشتر، «کن مک‌کالوم» رئیس سرویس اطلاعات داخلی انگلیس، ام آی ۵ – با تاکید بر اهمیت حفاظت از اطلاعات محرمانه در انگلیس اتهاماتی را علیه ایران، چین و روسیه مطرح کرد و مدعی شد ایران به طور مستقیم از طریق سرویس‌های اطلاعاتی خود سعی در ایجاد تهدید علیه انگلیس دارد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8286848/ادعای-لندن-تهدید-ایران-و-روسیه-بیش-از-هر-زمان-دیگری-است

دکمه بازگشت به بالا