اخبار ورزشی

بازار مسکن از رکود تورمی خلاص می‌شود؟/ نرخ بهره بین بانکی کاهشی شد

بازار مسکن از رکود تورمی خلاص می‌شود؟/ نرخ بهره بین بانکی
کاهشی شد
گرانی سیمان صحت ندارد، اتلاف ۵۵ درصدی آب در کشاورزی و ۳۰ درصدی در شرب و مزیت های بیمه تکافل از اخبار اقتصادی امروز است. مهمترین اخبار اقتصادی امروز شنبه ۱۸ آذر به شرح زیر است:
بازار مرغ با مشارکت مصرف‌کنندگان متعادل شدمعاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در روز‌های گذشته با مشارکت مردم در خرید، قیمت‌ مرغ به هزینه‌های تولید نزدیک و بازار متعادل شده است‌.
صدور هشدار زرد برای ورود سامانه بارشی پر بارشکارشناس هواشناسی گفت: احتمال بارش برف کولاک و یخبندان همراه با کاهش دما و یخبندان در استان های جنوبی و جنوب شرق کشور وجود دارد.
بازار مسکن از رکود تورمی خلاص می‌شود؟آمار بانک مرکزی از رشد ۶.۷ درصدی قیمت مسکن در آبان نسبت به مهرماه خبر می‌دهد و طبق اعلام عضو اتحادیه املاک کشور، بازار مسکن در شرایط رکود تورمی به سر می برد.
پتانسیل صادرات یک‌میلیون تن مرغ در کشور وجود داردمدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با استفاده حداکثری از ظرفیت صنعت مرغداری امکان صادرات ۸۰۰ هزارتن تا یک میلیون تن مرغ وجود دارد.
تعرفه گذاری پلکانی قیمت گاز عدالت را بین فقیر و غنی برقرار می‌کندعضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : با اجرای فاز جدید تعرفه گذاری پلکانی قیمت گاز برای پرمصرف ها، عدالت در یارانه پنهان انرژی برقرار می‌شود.
مزیت های بیمه تکافل چیست؟قائم مقام بیمه مرکزی گفت: تکافل یک پوشش مناسب برای افزایش ضریب نفوذ بیمه است.
نرخ بهره بین بانکی کاهشی شدنرخ بهره بین بانکی به ۲۰.۸۸ درصد کاهش یافت.
گرانی سیمان صحت نداردوزیر صمت اعلام کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد که گرانی سیمان صحت ندارد و قیمت ها کاهش نیز یافته است.
اتلاف ۵۵ درصدی آب در کشاورزی و ۳۰ درصدی در شربسخنگوی صنعت آب کشور گفت:هم‌اکنون راندمان مصرف آب در بخش کشاورزی حدود ۴۵ درصد است و امکان ارتقای آن با دنبال کردن این دو طرح قابل دستیابی است. باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8304072/بازار-مسکن-از-رکود-تورمی-خلاص-می‌شود-نرخ-بهره-بین-بانکی-کاهشی-شد

دکمه بازگشت به بالا