اخبار استان ها

آذربایجان غربی نیازمند افزایش سرانه فضای آموزشی است

آذربایجان غربی نیازمند افزایش سرانه فضای آموزشی است
ایسنا/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی نیازمند افزایش سرانه فضای آموزشی است.

محمدصادق معتمدیان در شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، افزود : با توجه به اینکه آموزش مطلوب و کیفی اساس توسعه هر منطقه بوده آذربایجان غربی نیازمند افزایش سرانه فضای آموزشی است.
وی با اشاره به اینکه برقراری عدالت منطقه ای و آموزشی در استان دارای اهمیت است، بیان کرد: در داخل شهر ارومیه مدارسی سه شیفته فعال هستند که برخی ها حتی به صورت کلاسهای کانکسی اداره می شوند.
استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: ۳۰۰ هزار نفر در مناطق حاشیه ای زندگی می کنند که وضعیت سرانه آموزشی نامطلوبی دارند و این موضوع نیازمند مدیریت است تا بحث عدالت آموزشی را در توزیع امکانات محقق کنیم.
جنگی، مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه با بیان اینکه آذربایجان غربی رنگین کمان اقوام است که با صلح و صفا در کنار هم زندگی می کنند،  افزود: استان آذربایجان غربی در دفاع از آرمان‌های انقلاب و کیان ایران اسلامی همواره پیشرو بوده است.
به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان، وی اظهار کرد: با وجود کمبود ۶۰۰۰ نفر نیروی انسانی در مجموعه آموزش و پرورش استان، تلاش خواهد شد این کمبود به طرق مختلف تا آغاز سالتحصیلی جبران شود و در اول مهر کلاسی بودن معلم نخواهد بود.
وجود ۲۰ هزار تارک و بازمانده از تحصیل در آذربایجان غربی
جنگی از مهمترین معضلات آموزش و پرورش استان که عمدتاً از عواقب شیوع بیماری کرونا است، وجود ۲۰هزار تارک و بازمانده از تحصیل  اعلام کرد و گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته نسبت به جذب بازماندگان از تحصیل اقدام خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان. تصریح کرد: سرانه فضای ورزشی استان به ترتیب ۳ سانتیمتر فضای بسته ورزشی و ۱۲ سانتیمتر فضای ورزشی باز می باشد که نسبت به میانگین کشوری بسیار ناچیز است.
جنگی خاطر نشان کرد: سرانه فضای آموزشی استان ۴.۱متر مربع برای هر دانش آموز است که نبست به میانگین کشوری با ۵.۲ سانتیمتر پایین تر است.
وی افزود: برای رسیدن به میانگین کشوری فضای آموزشی، باید ۴۵۰۰کلاس درس در استان آذربایجان غربی احداث شود.
انتهای پیام

سورس :
https://www.isna.ir/news/1401061008012/آذربایجان-غربی-نیازمند-افزایش-سرانه-فضای-آموزشی-است

دکمه بازگشت به بالا