اخبار استان ها

روستاهای بوشهر نیازمند بازنگری طرح هادی هستند

روستاهای بوشهر نیازمند بازنگری طرح هادی هستند
ایسنا/بوشهر مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر بابیان اینکه برخی از محدوده‌های روستایی این استان قدیمی است، گفت: روستاها نیازمند بازنگری طرح هادی هستند.
علیرضا مقدم روز پنجشنبه، ۱۰ شهریور در نشست با رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر اظهار کرد: برای اجرای طرح طرح منظومه های روستایی در استان مطالعات مورد نیاز صورت گرفته و نقاط ضعف و توانمندی ها احصاء شده، که امیدواریم سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان این مهم را در شورای برنامه ریزی استان جهت اجرا تصویب کند.

وی با اشاره به اجرای طرح های هادی در سطح روستاهای استان بوشهر، بیان کرد: دولت طی ۴ سال گذشته هیچگونه اعتباری برای مطالعات طرح هادی در روستاها اختصاص نداد و همین امر موجب عقب ماندگی برخی روستاها در استان شده است.

وی تأکید کرد: برخی از محدوده‌های روستایی قدیمی است و روستاها نیازمند بازنگری طرح هادی هستند که این مهم از مطالبات به‌حق و جدی مردم است.

این مقام مسئول با اشاره به آسفالت معابر روستایی در استان بوشهر گفت: پارسال از محل اعتبارات قیر رایگان قریب بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار متر مربع با اعتبار ۹۴۶ میلیارد ریال در ۱۶۳ روستا  آسفالت در روستاهای این استان اجرا شده است.

مقدم در خصوص وضعیت پروژه های از محل اعتبارات شرکت ملی نفت ایران نیز گفت: ۱۳۴ پروژه با اعتبار ۶۴۰ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در حال اجرا است.

وی افزود: ایمن سازی ۱۶ روستای در معرض خطر سیلاب با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال اجرا است.

انتهای پیام

سورس :
https://www.isna.ir/news/1401061008049/روستاهای-بوشهر-نیازمند-بازنگری-طرح-هادی-هستند

دکمه بازگشت به بالا