اخبار اجتماعیاخبار ورزشی

داوری بانوان در مسابقات فوتبال مردان/ شرط قضاوت مسابقات خارجی چیست؟

داوری بانوان در مسابقات فوتبال مردان/ شرط قضاوت مسابقات
خارجی چیست؟
خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران گفت: چنانچه داوران خانم کشور بتوانند با تاییدات مدنظر در مسابقات فوتبال رسمی مردان (ترجیحاً مسابقات پایه) شرکت کنند، شانس بیشتری برای حضور در مسابقات خارج از کشور دارند و می‌توانند در این مسابقات بیشتر تجربه کسب و راحت‌تر در مسابقات بین‌المللی قضاوت کنند.
 
 وی در ادامه افزود: موضوع قضاوت داوران بانوان در مسابقات کمک بسزایی در مسیر کسب تجربه شان خواهد بود، اما شرط حیاتی و اساسی نمی‌باشد. بدین منظور داوران خانم بدون قضاوت در سطح آقایان هم می‌توانند در مسابقات خارج از کشور شرکت کنند.
 
افشاریان در مورد آموزش سیستم VAR گفت: تمام داوران فیفا که بج بین المللی دارند می‌بایست مدرک حرفه‌ای فیفا را در این مورد کسب کند و در این موضوع داوران خانم هم بی‌بهره نیستند. همانطور که میدانید در تمامی مسابقات afc و فیفا هم مدرک بین المللی داوران خانم الزامی است. پس حضور آن‌ها در کلاس‌های آموزشی بلامانع و الزامی خواهد بود.
 
او ادامه داد: فیفا از ما می‌خواهد که خانم‌ها در بخش آقایان هم قضاوت کنند. باید راهکاری پیدا کنیم تا خانم‌ها در رده‌های پایین‌تر فوتبال مثل نوجوانان و جوانان قضاوت کنند.

افشاریان گفت:‌ در جام جهانی هم چند تیم خانم‌ها در داوری حضور دارند. این برای فیفا یک موضوع حل شده است.

 وی در پایان گفت: تمام مباحث حقوقی، اجتماعی و تحلیل بازی‌ها و اعلام مباحث کلی داوران برعهده کمیته داوران و شخص بنده است و هیچ فردی نمی‌تواند مباحث و رفتار‌های حقوقی و اداری کمیته داوران را اعلام کند و اظهار نظر هر فردی، نظر شخصی نامبرده بوده و وجاهت قانونی ندارد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8230862/داوری-بانوان-در-مسابقات-فوتبال-مردان-شرط-قضاوت-مسابقات-خارجی-چیست

دکمه بازگشت به بالا