اخبار فرهنگی هنری

فیلم‌سازان حاضر به تولید فیلم کوتاه نیستند

فیلم‌سازان حاضر به تولید فیلم کوتاه نیستند
 محمدتقی فهیم منتقد سینما با اشاره وضعیت فعلی فیلم کوتاه در کشور نیز بیان کرد: متاسفانه فیلم‌سازان فیلم کوتاه بعد از یادگیری فیلم‌سازی دیگر حاضر به ادامه دادن تولید فیلم کوتاه نیستند و به تولید فیلم بلند روی می‌آورند می‌روند.
به گفته فهیم، سریعا محتوای آثار به سمت غرب گرایش پیدا می‌کنند درحالی‌که میزان بسیار زیادی فیلم‌ساز دغدغمند در کشور وجود دارد و آدم حسرت می‌خورد که چرا از این ظرفیت‌ها استفاده بهتری نمی‌شود.
در این نشست مرجان اشرفی زاده نویسنده و کارگردان سینما با اشاره به فرآیند ایده تا تولید فیلم کوتاه «آن بالا کنار جاده» گفت: این فیلم خرداد سال ۱۳۸۰ ساخته شد، چهارمین و یا پنجمین فیلم کوتاه من بود، من دانش‌آموخته انجمن سینمای جوانان بودم و اساتید فیلم کوتاه به‌صورت تخصصی تدریس نمی‌کردند بنابراین به‌صورت کاملاً تجربی به تولید فیلم رسیدیم. شرایط برای ساخت و تولید آن زمان بسیار سخت بود زمانی که من آماده ساخت بودم سال قبل فیلم بائو را ساخته بودن که به فیلم من نزدیک بود، اما برای من این اصلاً مهم نبود، چون هر فیلمی حرف خود را دارد می‌زند. فیلم در اندازه خودش دیده شد و جایزه هم گرفت.
این کارگردان سینما با اشاره به زمان تولید فیلم در دوران انتقال نگاتیو به دیجیتال نیز افزود: خوشحالم که توانستم این فیلم را به‌صورت ۳۵ میلی‌متری بسازم درحالی‌که تولید فیلم به‌صورت دیجیتال بسیار ساده‌تر است، اما ما با ۲۰ حلقه نگاتیو طوری کار می‌کردیم که ۱۹ حلقه آن از جنس بی‌کیفیت بود و تنها با یک حلقه نگاتیو باکیفیتی که در اختیار داشتیم فیلم را می‌ساختیم و همه این‌ها تجربیاتی بود که من استفاده کردم و لذت بردم.
کارگردان فیلم سینمایی آبجی همچنین در خصوص موضوع و محتوای فیلم نیز گفت: واقعیت این است که ذهنیتی وجود داشت که این فیلم بدون منطق به پایان نزدیک شود از طرفی قصه فیلم مملو از تأثیر متافیزیک بر فیزیک که روایت یک عشق مادری است که در ذهن من به‌عنوان کارگردان وجود داشت که توانایی غلبه بر فیزیک را دارد. آن سال‌ها، چون از این طیف قصه‌ها بسیار ساخته‌شده بود این نکات دیده نشد.
هجدهمین پاتوق فیلم کوتاه به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح یکشنبه ۱۳ شهریور برگزار شد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8231866/فیلم‌سازان-حاضر-به-تولید-فیلم-کوتاه-نیستند

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا