اخبار استان ها

اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای خدمات شهرداری مشهد در نجف/ اعزام کاروان ۱۰۰۰ نفری

اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای خدمات شهرداری مشهد در نجف/
اعزام کاروان ۱۰۰۰ نفری
ایسنا/خراسان رضوی رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد با بیان اینکه بعد از دو سال وقفه‌ای که به دلیل شیوع ویروس کرونا رخ داد، امسال به دستور شهردار مشهد و تصویب شورا، ۱۵ میلیارد تومان برای خدمات در شهر نجف اختصاص یافته و کاروانی با حدود ۱۰۰۰ نفر شامل ۵۲۵ نفر پاکبان زیارت اولی و ۳۵۴ نفر راننده اتوبوس به نجف مشرف می‌شوند، گفت: مابقی افراد هم راهنمای زائر و نیروهای ستادی هستند. همچنین ۱۴۹ دستگاه اتوبوس اعزام خواهیم کرد.

محمدرضا مومنی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شهرداری مشهد از سال ۹۴ این افتخار را دارد که خادم امام حسین(ع) باشد و همیشه نیز در بین تمامی شهرها اول بوده است و بنا به اظهار نظر شهروندان عراقی همواره خوب عمل کرده‌ایم.
وی افزود: بعد از دو سال وقفه‌ای که به دلیل شیوع ویروس کرونا رخ داد، امسال به دستور شهردار مشهد و تصویب شورا، ۱۵ میلیارد تومان برای خدمات در شهر نجف اختصاص یافته و کاروانی با حدود ۱۰۰۰ نفر شامل ۵۲۵ نفر پاکبان زیارت اولی و ۳۵۴ نفر راننده اتوبوس به نجف مشرف می‌شوند، مابقی افراد هم راهنمای زائر و نیروهای ستادی هستند. همچنین ۱۴۹ دستگاه اتوبوس اعزام خواهیم کرد.
رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد بیان کرد: امسال ۴۰ دستگاه خودرو سنگین تنظیف شوارع اطراف حرم مطهر اعزام خواهد شد و برای اولین بار راهنمای زائر خواهیم داشت. همچنین قبل از شروع کار بازخوردها و پیامدهای سال‌های گذشته را بررسی کردیم تا ایرادات گذشته برطرف شود.
ایجاد ۶ ایستگاه راهنمای زائر 
مومنی با اشاره به آمار زیاد گمشدگان تصریح کرد: با دستور شهردار، ۶ ایستگاه راهنمای زائر با ۱۸ راهنما مسلط به زبان عربی و آشنا به منطقه برنامه‌ریزی شده‌ است. همچنین در منطقه حسینیه امام حسن‌مجتبی(ع)، پذیرایی از ۴۵۰۰ نفر و استقرار تیم پزشکی مجهز با آمبولانس را پیش‌بینی کرده‌ایم و امیدوارم سال خوبی را پیش‌رو داشته باشیم.
وی اضافه کرد: مدت زمان حضور ما در عراق از تاریخ ۱۰ تا ۲۲ صفر است و از دو روز دیگر اعزام‌ها شروع خواهد شد و برخی در مرز و برخی در نجف مستقر می‌شوند. همچنین امسال مراسم سراسری بدرقه در شب شهادت حضرت رقیه انجام می‌شود. تمام اتوبوس‌ها با نمادی که مجموعه فرهنگی آماده کرده، در سطح شهر تردد می‌کنند.
معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد گفت: امسال نظافت دو کیلومتر از خیابان‌های مسجد کوفه و سهله را بر عهده گرفته‌ایم و به دنبال این هستیم تا مشارکت مردمی را برای این مراسم جلب کنیم.
انتهای پیام

سورس :
https://www.isna.ir/news/1401060907763/اختصاص-۱۵-میلیارد-تومان-برای-خدمات-شهرداری-مشهد-در-نجف-اعزام

دکمه بازگشت به بالا