اخبار فرهنگی هنری

اعتبار بیمه هنرمندان تامین شده است

اعتبار بیمه هنرمندان تامین شده است
مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور در گفت‌وگوی ویژه خبری گفت: بازار‌ها آخرین درگاه نمود صنایع دستی هستند که برای به جریان انداختن چرخ فروش ایده صد بازار را راه‌اندازی کردیم اولین بازار در تهران افتتاح شده است همچنین در ۲۴ شهرستان بازار‌های صنایع دستی را بنا کرده‌ایم صد بازار در آینده به درگاه دیجیتال فروش تبدیل خواهد شد.
به گفته جلالی، شعار و سرلوحه کار ما هرخانه یک کارگاه است و این شعار نشان می‌دهد که به دنبال تحول هستیم صنایع دستی امروز میراث فرهنگی فرداست و باید در سبد خانواده وارد شود تا از انسداد فرهنگی و اقتصادی دور شویم گاهی به نام اشتغال، مولد بودن را از بین برده‌ایم تلاش ما این است تا صنایع دستی از حاشیه به متن بیاید.
معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور گفت: بازارچه‌های موقت و دائمی، نمایشگاه‌ها، تفاهم‌نامه با سایر دستگاه‌ها، آموزش، اهدای تسهیلات، بیمه و اتصال به شرکت‌های دانش بنیان از برنامه‌های میراث فرهنگی برای استفاده از ظرفیت‌های صنایع دستی است.
‌واردات صنایع دستی داریم
معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور گفت: هنر سرایت‌پذیر است و متاسفانه گاهی به دلیل یک سری بی مبالاتی‌ها این اتفاق رخ می‌دهد. در سه ضلع هنر، هنرمند و قانون باید تدابیری داشته باشیم که داریم برای مثال در بحث قاچاق کالا حواسمان باشد از اصالت صنایع دستی دور نشویم تا هنرمند در یک سبد و چرخه درستی محصول را معرفی کند تا مصرف کننده به کالای قاچاق روی نیاورد.
اعتبار بیمه هنرمندان تامین شده است
معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور گفت: اعتبار بیمه هنرمندان در سال ۱۴۰۱ تامین شده است. بیمه سالیانه باید هنرمند را توانمند کند تا کارگاهی راه‌اندازی کند و افراد را تحت پوشش خودش بگیرد.
به گفته جلالی، ۳۷ هزار نفر بیمه شدگان صنایع دستی بودند که ۲۵۰۰ نفر هم به آن‌ها اضافه شدند. رویکرد حمایتی وزارت صنایع دستی نباید مخدوش کننده عزت نفسشان باشند آن‌ها می‌توانند برابری کنند با صادرات نفتی ما از آن‌ها حمایت می‌کنیم.
او گفت: هوشمندسازی و اعلان محور شدن ۲۶۶ رشته صنایع دستی درکنار بیمه و ارائه تسهیلات از اقدامات وزارت صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری برای حمایت از هنرمندان است.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8227040/اعتبار-بیمه-هنرمندان-تامین-شده-است

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا