اخبار ورزشی

یک مسئول قطری: بیش‌تر انتقادات از قطر برای جام جهانی عادلانه نیست

مدیر اجرایی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ گفت این کشور با انتقادات ناعادلانه زیادی در مورد میزبانی خود در جام جهانی فوتبال مواجه شده است که مبتنی بر واقعیت نبودند.

به گزارش ایسنا و به نقل از تایمز، ناصر الخاطر، مدیر اجرایی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ گفت، این کشور با انتقادات ناعادلانه زیادی در مورد میزبانی خود در جام جهانی فوتبال مواجه شده است که مبتنی بر واقعیت نبود. او اعلام کرد به هر انتقاد منصفانه پاسخ داده است.
او در یک کنفرانس خبری گفت که ۷۰ روز قبل از شروع مسابقات، زیرساخت‌های ورزشی و حمل‌ونقل در این کشور تکمیل شده است.
تصمیم به برگزاری جام جهانی در قطر (اولین کشور خاورمیانه که میزبان این رویداد شد) انتقاد گروه‌های حقوق بشری را به دلیل رفتار این کشور با کارگران مهاجر خارجی و قوانین محدودکننده اجتماعی برانگیخته است.
خاطر گفت: ما فکر می کنیم که بسیاری از انتقادات ناعادلانه بوده است، نه بر اساس واقعیت.
سازمان‌دهندگان جام جهانی به پرسش‌هایی درباره نحوه برخورد مقامات امنیتی قطر با هوادارانی که رفتار خشونت‌آمیز دارند جواب ندادند. آن‌ها هم‌چنین جزئیاتی در مورد این که کدام کشورها افسران پلیس یا سربازان خود را برای کمک به امنیت مسابقات به قطر اعزام خواهند کرد، ارائه نکردند.
انتظار می‌رود بیش از یک میلیون هوادار در این رویداد شرکت کنند و بسیاری از آن‌ها از کشورهای همسایه هستند.
دوحه سال‌ها برای تقویت زیرساخت‌های خود در پیش از جام جهانی، از جمله ساخت هفت استادیوم جدید، سیستم مترو و بزرگراه‌های جدید هزینه کرد. البته خاطر گفت که هزینه جام جهانی قطر برابر یا کم‌تر از سه جام جهانی گذشته است.
انتهای پیام

سورس:
https://www.isna.ir/news/1401061813710/یک-مسئول-قطری-بیش-تر-انتقادات-از-قطر-برای-جام-جهانی-عادلانه

دکمه بازگشت به بالا