اخبار ورزشی

شرکت‌های بورسی برای صدور صورت‌ حساب‌های الکترونیکی پیش‌قدم شدند

شرکت‌های بورسی برای صدور صورت‌ حساب‌های الکترونیکی پیش‌قدم
شدند
آقای داوود منظور گفت:شورای گفت و گو نهادی مردم سالارانه بود که سال ۹۰ کار خود را آغاز کرد. در دولت ۱۳ ام با توجه به برنامه‌ها باید چندین چرخش تحول آفرین را انجام می‌دادیم اولین این که فشار تامین مالیات را از بخش‌های رسمی بر داریم و به سوی بخش‌های مالیات گریز ببریم.
او گفت: هدف این است کسانی که از مالیات فرار می‌کنند را بشناسیم معتقد هستیم باید به سمتی برویم که سهم مالیات بنگاه‌ها به حداقل خود یعنی ۱۰ تا ۱۵ درصد برسد و مالیات را به سمت اشخاص ببریم به جهت این که سبب تشکیل سرمایه شود.
رئیس سازمان مالیات می‌گوید:در چرخش‌های تحول آفرین به دنبال این هستیم که مالیات را به بخش‌های سوداگرانه ببریم. مالیات عایدی بر سرمایه در این جهت به ما کمک خواهد کرد. پایه‌های مالیاتی جدید در حال تعریف است. مالیات خانه‌های لوکس مورد دیگری است قاعدتا کسانی که این برخورداری را دارند می‌توانند در مشارکت با دولت سهم بیشتری داشته باشند.
او گفت: ما اطلاعات را دریافت و مالیات را طبق آن دریافت می‌کنیم‌ به طور مثال میزان فروش افراد را می‌توانیم از طریق پایانه‌ها مشخص کنیم.۳ میلیون و ۳۰۰ هزار مودی ما امسال در تبصره ماده ۱۰۰ مقطوع شد. یک میلیون و ۸۵۰ هزار اظهار مالیاتی ما صفر شد و این یعنی عدالت برقرار شده است.
منظور گفت:اگر قانون اجرای پایانه‌های فروشگاهی انجام شود دیگر نیاز به حسابرسی و ممیزی نخواهیم داشت. سامانه تولید شده و برای همه فعالان اقتصادی کار پوشه ایجاد شده است در این کارپوشه همه اطلاعات وجود دارد. این شفافیت به ما بسیار کمک خواهد کرد البته که بسیاری از این موضوع گریزان هستند.
به گفته رئیس سازمان مالیات، ۶۰۵ شرکت بورسی اولین گروهی هستند که باید صورت حساب‌های الکترونیکی صادر کنند. سامانه آماده اتصال است فضا کاملا فراهم است و از یک آبان شروع می شود، سپس یک بهمن شرکت‌های دولتی و بعد یک فروردین ۱۴۰۲ گروه بعدی اضافه خواهند شد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8237791/شرکت‌های-بورسی-برای-صدور-صورت‌-حساب‌های-الکترونیکی-پیش‌قدم-شدند

دکمه بازگشت به بالا