اخبار استان ها

آب؛ مولفه ماندگاری مردم و توسعه بیجار است 

آب؛ مولفه ماندگاری مردم و توسعه بیجار است 
ایسنا/کردستان استاندار کردستان تامین آب و اجرای پروژه های آبی را از مولفه های پیشرفت و توسعه و ماندگاری مردم شهرستان بیجار برشمرد.

اسماعیل زارعی کوشا امروز(۲۳شهریور) در جلسه شورای اداری شهرستان بیجار که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، با اشاره به بیانات نافذ مقام معظم رهبری(مد ظل العالی) گفت: رهبر عظیم الشان در سفر سال ۸۸ به بیجار فرمودند در بیجار بمانید و اینجا را آباد کنید و قطع به یقین تامین آب در ماندگاری مردم شهرستان بیجار و پیشرفت و توسعه نقش اساسی دارد.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه پروژه های آبی از قبل تعریف شده است تنها اقدام باقی مانده سرعت بخشیدن و تعیین تکلیف برخی از این پروژه ها است.
استاندار کردستان با اشاره به پروژه انتقال آب از سد سیازاخ به بیجار و شهر حسن آباد یاسوکند گفت: وزیر نیرو در دی ماه سال گذشته و با سفر به استان کردستان به اجرای این پروژه تاکید کرد که امید است با پیگیری های لازم به سرانجام مطلوب برسد.
زارعی کوشا با اشاره به سفرهای چند ماه اخیر و حضور میدانی در محل سد تالوار و دیدار با مردم بخش چنگ الماس گفت: مسائل و مشکلات پیرامون سد تالوار به سمع و نظر وزیر محترم نیرو رسید و با نظر مساعد ایشان اقدامات کارشناسی و بازنگری در میزان حق آبه برای شهرستان بیجار و همچنین تدابیر جهت رفع تنش آبی صورت گرفت.
وی در پایان خاطر نشان کرد: از آن‌جایی که امروزه نه تنها مردم شهرستان بیجار بلکه مردم تمام ایران مخدوم این دولت هستند؛ مدیران در هر جایگاهی وظیفه خدمت به این مردم شریف را دارند و امید است با سفر وزیر نیرو بخش مهمی از مشکلات آبی شهرستان بیجار مرتفع شود.
انتهای پیام

سورس :
https://www.isna.ir/news/1401062318113/آب-مولفه-ماندگاری-مردم-و-توسعه-بیجار-است

دکمه بازگشت به بالا