اخبار ورزشی

اجازه تردد اتوبوس‌ها بعد از پایانه‌های مرزی داده نشد/ مشکلی برای بازگشت زائران اربعین نداریم

اجازه تردد اتوبوس‌ها بعد از پایانه‌های مرزی داده نشد/ مشکلی
برای بازگشت زائران اربعین نداریم
شهریار افندی زاده گفت: از حدود چند ماه قبل ستاد اربعین در وزارت راه وشهرسازی و سازمان راهداری در دو بخش فعالیت کرد از جمله تامین زیرساخت و امکانات روبنایی و تجهیز پایانه‌ها  که در این زمینه ۱۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شد. 
به گفته معاون حمل‌ونقل وزیر راه وشهرسازی  برآورد‌های صورت گرفته  ۴تا ۵ میلیون زائر بود که  با رفت و برگشت تعداد زائران به ۸ میلیون نفر می رسید‌.
او گفت: در بخش حمل ونقل ریلی۱۰ رام قطار پیش بینی و پیش فروش بلیت انجام شد . با توجه به درخواست برای برگشت زائران ۶ رام قطار تامین شد و تمامی این جابه جایی ها بدون افزایش قیمت بود.
 افندی زاده می گوید : در بخش هوایی، ظرفیت پرواز را افزایش دادیم. پرواز‌های فوق العاده گذاشته شد و تعداد پرواز‌ها را به هزار پرواز رسانده ایم. از این طریق ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر رفت  و برگشت جابه جا می شوند.
او گفت: در بخش اتوبوسرانی هم ۸ هزار ناوگان را تامین کرده ایم و ۶۰ درصد ناوگان را به این بخش اختصاص دادیم. برای دو سه روز اخیر با توجه به پیک جابه جایی زائران تعدادی اتوبوس را از پایانه های مبدأ به صورت خالی به پایانه های مرزی اعزام کرده ایم .
معاون حمل‌ونقل وزیر راه وشهرسازی گفت: با تلاش و پیگیری های به عمل آمده از سوی بخش حمل و نقل جاده ای و تشکل های صنفی تعداد اتوبوس های اعزامی به مرزها، نسبت به روز گذشته افزایش ۲۵ درصدی داشته و در روز های آتی این روند سیر صعودی خواهد یافت.
او گفت: مشکل در بخش جاده‌ای آن است که تقاضا مشخص نیست و همین باعث شده که در فروش اینترنتی با مشکل مواجه شویم اما تعداد ناوگان  جاده ای را در پایانه ها به ویژه پایانه مرزی مهران  ۴۶ درصد افزایش دادیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به افزایش حجم ترافیک در پایان هفته گذشته‌،  از ۱۷ شهریور انسداد مرز‌ها انجام شد و  باعث شد که  تعداد زیادی  از زائران بازگردند. بعد از روان شدن تردد‌ها و بازگشایی مرز‌ها هم اکنون مشکلی برای اعزام زائران نداریم  و برای بازگشت زائران در حال برنامه ریزی هستیم‌.
او درباره مشکلات اخیر در پایانه‌های مرزی گفت: مشکلی از لحاظ حمل و نقل نداشته ایم و تمامی زائران به پایانه‌ها منتقل شدند.
افندی زاده گفت:  قرار بود که شهرداری‌های تهران، مشهد و البرز ۱۳۰۰ اتوبوس را بعد از پایانه‌های مرزی در اختیار کشور عراق بگذارند که در برخی از مواقع به دلیل منافع کشور عراق قبول نکردند، اما در پیک زمانی تعدادی از این اتوبوس‌ها اعزام شد.
او گفت: اجازه کاپوتاژ اتوبوس و کامیون کشور عراق داده نشد و در ایران هم اجازه اتوبوس دربستی را امسال صادر نکرده ایم. با توجه کمبود ناوگان در پایانه‌ها اجازه تردد اتوبوس از مرز‌ها داده نشد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8239649/اجازه-تردد-اتوبوس‌ها-بعد-از-پایانه‌های-مرزی-داده-نشد-مشکلی-برای-بازگشت-زائران-اربعین-نداریم

دکمه بازگشت به بالا