اخبار بین المللی

امیر قطر: ایران کشور مهمی برای ماست

امیر قطر: ایران کشور مهمی برای ماست
«تمیم بن حمد آل ثانی»  امیر قطر اعلام کرد که مبنای سیاست خارجی این کشور، نزدیک سازی دیدگاه های مختلف است.
امیر قطر در گفتگو با مجله «لو پوآن» فرانسه تصریح کرد: سیاست خارجی ما مبتنی بر نزدیک سازی دیدگاه های مختلف بوده و نقش تسهیل‌گر را در این زمینه ایفا می کند.
تمیم بن حمد آل ثانی در ادامه افزود: ما افتخار می کنیم که همیشه به توافقات خود از جمله توافقنامه صادرات گاز به برخی از کشورها احترام می گذاریم. ما دوست نداریم که شاهد دو قطبی شدن جهان بین دو قدرت باشیم؛ چرا که این بسیار خطرناک است. فکر نمی کنم الان چنین شرایطی وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: کشور ما یک متحد مهم برای آمریکا و غرب است، اما خریدار اصلی گاز مایع ما چین است. ایران نیز برای ما کشور مهمی است و روابطی تاریخی با آن داریم. ما کشورهای عربی و تهران را به گفتگو تشویق می کنیم.
امیر قطر با اشاره به سرمایه گذاری های این کشور در زمینه گاز طبیعی مایع گفت: معتقدیم که این مسئله برای انتقال انرژی پاک در جهان مهم است. ما می خواهیم که به اروپا کمک کنیم و به آن گاز صادر خواهیم کرد، اما اینکه امکان جایگزینی گاز روسیه وجود داشته باشد، صحیح نیست.
تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر افزود: دنیا برای حل مشکلات خود به گفتگو نیاز دارد و بهترین مثال برای آن، چیزی است که ما در مورد افغانستان انجام دادیم. دوستان آمریکایی مان از ما خواستند تا برای حل مسالمت آمیز مشکل افغانستان با آنها تماس بگیریم و ما این کار را کردیم.
امیر قطر در پایان به جام جهانی فوتبال اشاره و تصریح کرد: از همه طرفداران و تماشاچیان جام جهانی که از سراسر دنیا می آیند استقبال خواهیم کرد. امیدواریم جام جهانی به هواداران برای شناخت تفاوت‌های میان فرهنگی کمک کند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8239651/امیر-قطر-ایران-کشور-مهمی-برای-ماست

دکمه بازگشت به بالا