اخبار فرهنگی هنری

فعالیت ۱۵۰ موکب سازمان اوقاف در کشور عراق

فعالیت ۱۵۰ موکب سازمان اوقاف در کشور عراق
حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: در پیاده روی اربعین، میلیون‌ها نفر زائر کنار هم هستند بدون این که کسی به کسی آسیب بزند و بدون این که فردی باعث رنجش دیگری شود و درواقع، این نشان می دهد مدینه فاضله‌ای که دشمنان ما در نظام ماتریالیسی ترسیم می‌کنند، محقق نخواهد شد و در مقابل، این مدینه فاضله در نظام ایثار و شهادت شکل می‌گیرد. 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این که سازمان اوقاف در ایران و در عراق، بیش از ۳۴۰ موکب به منظور رفاه زائران برپا کرده است، گفت: این سازمان، تعدادی موکب هم در داخل کشور در آستانه ورود پاکستانی‌ها و افغانسانی‌ها در مرز میرجاوه و مرز‌های دیگر و همچنین در شمال ایران در آستانه ورود زائران کشور‌های خارجی برپا کرده است.
خاموشی ادامه داد: مواکب اوقاف در خروجی‌های کشور در چهار مرز اصلی خسروی، مهران، شلمچه و چزابه و همچنین در دو مرز شمالی که اخیراً در آذربایجان غربی باز شده است به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.
او افزود: این مواکب، روزانه هزاران پُرس غذا مهیا می‌کنند و محل اسکان دارند و مجموعه خدمات مورد نیاز زائران از جمله تأمین آب شرب و یخ و خدمات درمانی به گرمازدگان را ارائه می‌دهند.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: پرچم اربعین، سال به سال بلندتر می‌شود و نسل‌ها جایگزین می‌شوند و سابقه و تاریخچه این فعالیت‌ها باقی خواهد ماند.
خاموشی ادامه داد: برآورد شده است که امسال، بیش از ۲۰ الی ۲۵ میلیون جمعیت در راهپیمایی اربعین شرکت می کنند و ان شاء الله در سال‌های آتی، ظرفیت این سرزمین توسعه پیدا کند و ما بتوانیم میزبان زوار بیشتری از ایران و سایر نقاط دنیا باشیم.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: به نظر می‌رسد که اتفاقات بزرگی در حال وقوع است و می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که ظهور حضرت مهدی(عج) موقعی محقق خواهد شد که پرچم امام حسین(ع) جهان را گرفته باشد. چون حضرت مهدی(عج) خودشان را از نوادگان و اولاد امام حسین(ع) معرفی می‌کنند و به خونخواهی ایشان می آیند.
او بیان کرد: زمانی که داعش به تدبیر شوم نظام سلطه و سرویس‌های جاسوسی شکل گرفت، باور نمی‌کرد که شعار‌های بنی امیه را تکرار و ادعای مالکیت این سرزمین را داشته باشد. زیرا می‌خواست در سرزمینی که مهد اهل بیت (ع) است، میدان‌داری سیاسی کند.
خاموشی تأکید کرد: امروز مشاهده می‌کنیم اراده شهید حاج قاسم سلیمانی، مدافعان حرم و رهبر عزیز انقلاب و جبهه حق بر این بوده است که این سرزمین را واگذار نکنند و به نظر می‌رسد که ما آینده روشن تری از گذشته در پیشرو داریم؛ به طوری که فرموده اند: «وَأَن لَّوِ اسْتَقَامُوا عَلَى الطَّرِیقَةِ لَأَسْقَیْنَاهُم مَّاءً غَدَقًا»« اگر در این طریق استقامت کنند شهد گوارای پیروزی را می‌چشند. این مسیر، مسیر روشنی است.»
او ادامه داد: در این نظام، هر کس هر چه دارد در طبق اخلاص می‌گذارد تا به دیگران هدیه بدهد به امید این که به اباعبدالله که در اسلام و تسلیم سرلوحه بشریت است بگوید: می‌خواهم بر تو اقتدا کنم تا رنگی از تو بگیرم.
خاموشی افزود: آینده آبستن حوادث بزرگی است و این حضور بزرگ، مقدمه ظهور است و هر چقدر معرف این مکتب و مُعرِف ظهور قوی‌تر و پرچمش بلندتر شود، ظهور نزدیک‌تر می‌شود.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8240315/فعالیت-۱۵۰-موکب-سازمان-اوقاف-در-کشور-عراق

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا