اخبار استان ها

ارتقاء ایمنی راه‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز از اولویت‌های راهداری است

ارتقاء ایمنی راه‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز از اولویت‌های
راهداری است
ایسنا/لرستان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: ارتقاء ایمنی راه‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز از اولویت‌های راهداری است.

مرتضی شیروانی اظهار کرد: در هفته دولت در حوزه راه روستایی و ۱۱۰ کیلومتر راه افتتاح شد و همچنین ۲۲۰ کیلومتر راه شنی ساخته شده است.
وی تصریح کرد: مهمترین اولویت ما ارتقاء ایمنی راه‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز و همچنین بهسازی راه‌های روستایی است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با اشاره به حوزه حمل‌ونقل، افزود: ۹۶ شرکت حمل‌ونقل کالا در استان داریم همچنین یک شرکت بین‌المللی حمل‌ونقل داشتیم که با توجه به درخشش خوب و متأسفانه توسط کشورهای غربی تحریم شده است.
شیروانی اضافه کرد: ۸۳ شرکت حمل‌ونقل مسافر، ۱۰ پایانه بار، ۴۴ شرکت اتوبوسرانی، ۱۸ شرکت مینی‌بوس‌رانی و ۲۱ شرکت تاکسی و سواری داریم و اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل استان با توجه وظیفه نقش نظارتی بر این شرکت‌ها را ایفا می‌کند.
وی بیان کرد: جهت نگهداری راه‌های استان، مطابق با استانداردهای جهانی ۸ درصد هزینه سرمایه‌گذاری جاده‌ها باید صرف نگهداری شود، این مقدار در کشور ایران ۴ تا ۶ درصد است که جهت تحقق این امر باید ۲ هزار میلیارد سالانه اختصاص پیدا کند که بتوان تمام موانع و مشکلات را حل کنیم که ولی متأسفانه با توجه به کمبود اعتبار و شرایط اقتصادی کشور این امکان وجود ندارد، در این راستا مسئولین سازمان راهداری در رأس آن جناب آقای استاندار در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در تلاش هستند که آنچه در توان ملی باشد نسبت به نگهداری جادو و رفع نقاط حادثه‌خیز اقدام کنند.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان ادامه داد: در طول مدت سه ماهی که به‌عنوان خدمتگزار مردم معرفی شدم، مصادف شده است با خدمتگزاری زائرین امام حسین (ع) که در همان ابتدا اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یک اکیپ کامل به مدت دو ماه به استان ایلام اعزام کرد و در بحث مرتفع کردن نقاط حادثه‌خیز و ایمنی راه‌ها کمک‌های زیادی انجام شد.
شیروانی عنوان کرد: در بحث ساخت زائرسرای لرستان در مرز مهران با همکاری دستگاه‌های اجرایی و ریاست شخص استاندار اداره‌کل راهداری همکاری‌های خوبی داشته است، امیدواریم با احداث این زائرسرا شرایط برای خدمت‌رسانی بهتر به هم استانی‌های عزیز در مرز مهران فراهم شود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ۳۵ اکیپ و ۲۵۰ نفر در بحث ایمن‌سازی راه‌ها و همچنین و ۵۵ دستگاه سبک و نیمه سنگین و ۶۰ نفر نیرو در مرز مهران جهت خدمت‌رسانی به زائرین مستقر هستند.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان خاطرنشان کرد: نقطه نظرات امام‌جمعه، اصحاب رسانه و همچنین مطالبات مردم را در اولویت کاری خود قرار داده و تمام تلاش همکاران ما در راهداری بر این است که بتوانیم گوشه‌ای از مشکلات مردم را حل کنیم.
انتهای پیام

سورس :
https://www.isna.ir/news/140106262518999/ارتقاء-ایمنی-راه-ها-و-رفع-نقاط-حادثه-خیز-از-اولویت-های-راهداری

دکمه بازگشت به بالا