اخبار ورزشی

تیم ملی پاراوزنه برداری پشتوانه ندارد

مربی تیم ملی پاراوزنه برداری گفت: به دلیل بی‌توجهی نسبت به پشتوانه سازی در پاراوزنه برداری طی سال‌های گذشته، متاسفانه با خلاء وزنه بردار در سبک وزن روبه‌رو هستیم.

احمد ملاحسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حضور ۸ پاراوزنه بردار در اردوی تیم ملی، اظهار کرد: هر چند از ۱۱ وزنه بردار برای شرکت در این اردو دعوت کرده بودیم، تنها حضور ۸ ورزشکار (روح الله رستمی، حامد صلحی پور، محسن بختیار، سامان رضی، احمد امین زاده، امیر جعفری، مهدی صیادی و علی اکبر غریب شی) که موفق به کسب سهمیه ورودی پارالمپیک پاریس شدند، مورد موافقت قرار گرفت. این ۸ وزنه بردار نفرات اصلی تیم هستند که در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین نیز حضور خواهند داشت.
وی درباره وضعیت روح الله رستمی و علت غیبت او در اردوی تیم ملی، گفت: رستمی به خاطر آسیب دیدگی که در ناحیه سرشانه دارد، تحت درمان است و به خاطر همین مشکل شرایط حضور در اردو را ندارد، هر چند ما او را به اردو دعوت می‌کنیم اما در شرایط کنونی، رفع آسیب دیدگی وی برای ما بیشتر از حضورش در اردو اولویت دارد.
مربی تیم ملی پاراوزنه برداری پیرامون این پرسش که وضعیت رکورد وزنه برداران را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ افزود: تمرکز اصلی ما روی وزنه برداران بیشتر بحث بدنسازی است تا رکوردی، تمرینات تخصصی را پس از پایان دو مرحله اردوی دیگر آغاز خواهیم کرد. 
ملاحسینی در پاسخ به این پرسش که بعد از پارالمپیک توکیو تیم پاراوزنه برداری از نظر روحی شرایط خوبی نداشت، چقدر روی این مساله کار شده است، گفت: شرایط روحی وزنه برداران قبل از مسابقات قهرمانی جهان گرجستان راضی کننده نبود، اما بعد از این رقابت‌ها شرایط کاملا فرق کرد و وزنه‌برداران با انگیزه‌ای که پیدا کرده بودند، دوباره به خودباوری لازم دست یافتند و هدفشان کسب سکو در پاراآسیایی هانگژو چین است. 
وی یکی از مشکلات پاراوزنه برداری را بی‌توجهی نسبت به پشتوانه سازی در این تیم طی سال‌های گذشته عنوان و اظهار کرد: به دلیل این که در گذشته به پشتوانه سازی در پاراوزنه برداری توجه خاصی نشده است، متاسفانه در سبک وزن از جمله ۴۹، ۵۴ و ۷۲ کیلوگرم احساس خلاء می‌کنیم. البته در بازی‌های پاراآسیایی جوانان در بحرین چند استعداد خوب شناسایی شده است که امیدواریم در آینده این خلاء را مرتفع کنیم.
ملاحسینی در پایان با اشاره به عدم برگزاری رقابت‌های لیگ در پاراوزنه‌برداری، گفت: ما زمانی می توانیم ادعای پشتوانه‌سازی در پاراوزنه برداری داشته باشیم که رقابت‌های لیگ در این رشته داشته باشیم تا از دل مسابقات قهرمانی کشور و لیگ استعداد خوب و مستعد را شناسایی و به تیم ملی دعوت کنیم، ورزشکار در استان‌های مختلف زیاد است، اما شناسایی آن‌ها نیاز به برگزاری مسابقات دارد.
انتهای پیام

سورس:
https://www.isna.ir/news/1401062619317/تیم-ملی-پاراوزنه-برداری-پشتوانه-ندارد

دکمه بازگشت به بالا