اخبار ورزشی

شاخص کل بورس با اُفت بیش از هزار واحدی هفته کاری خود را آغاز کرد

شاخص کل بورس با اُفت بیش از هزار واحدی هفته کاری خود را آغاز
کرد
امروز شنبه (۲۳ مهر) شاخص کل بورس با رشد ۴۶ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۳۱۹ هزار و ۸۳۵ واحد قرار گرفت.. شاخص کل بورس با رشد ۶ هزار و ۲۰۵ واحدی در تراز یک میلیون و ۳۱۹ هزار و ۷۸۹ واحد ایستاد.
آقای محمد خبری زاده کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار امروز روند منفی آهسته‌ای داشت و این ادامه روندی بود که از دوشنبه شاخص آغاز کرده است. امروز در بازار خریدار و فروشنده بزرگی نداشته ایم همچنان بازار چشم انتظار رفع ابهام وضعیت سیاسی است و نیم نگاهی هم به لایحه بودجه دارد.ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم هزار و ۷۴ میلیارد تومان رسید. «فملی»، «شپدیس» و «فولاد» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «شستا»، «شپنا» و «خگستر» سه نماد پر تراکنش بودند.شاخص کل هم وزن هم با اُفت ۶۹۸ واحدی روی پله ۳۷۹ هزار و ۵۷۱ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد هزار و ۷۴۰ میلیارد سهم به ارزش هزار و ۷۴ میلیارد تومان رسید.شاخص فرابورس هم با اُفت ۱۴ واحد روی پله ۱۷ هزار و ۹۵۶ واحدی ایستاد. همچنین حجم معاملات امروز سهام در فرا بورس به تعداد هزار و ۷۰ میلیارد سهم به ارزش ۳۹۱ میلیارد تومان رسید
برترین گروه صنعتی بورس
امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۱۵۵ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «فرآورده نفتی» و «شیمیایی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.
بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس
سهام شرکت‌های البرز، غشان و شفن بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های های دسبحان، کدماو اسیاتک بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.
بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس
سهام شرکت‌های گدنا، سمگا و ثالوند بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت ولشرق، ولبهمن و گکوثر بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.
برترین عرضه و تقاضا در بورس
افران، فردا، همای بیشترین عرضه فروش را نماد‌های همای، افران و فردا در بورس ایران داشتند.
برترین عرضه و تقاضا در فرابورس
بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، ثبات و اوصتا بیشترین عرضه فروش را نماد‌های اعتماد، اوصتا و آوند در فرابورس ایران داشتند.
بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس
نماد‌های کمند ۴، افران و کمند بیشترین ارزش معامله و نماد‌های شستا ۲، وتجارت ۲ و شستا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.نماد‌های اراد ۱۰۶۴، اراد ۸۱۴ و اراد ۱۱۱۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های دی، اوصتا ۴ و کارا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8259609/شاخص-کل-بورس-با-اُفت-بیش-از-هزار-واحدی-هفته-کاری-خود-را-آغاز-کرد

دکمه بازگشت به بالا