اخبار فرهنگی هنری

نگاهی به آثار مسعود ده نمکی از «دارا و ندار» تا« آزادی مشروط»

نگاهی به آثار مسعود ده نمکی از «دارا و ندار» تا« آزادی
مشروط»
سریال «آزادی مشروط» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود ده‌نمکی و محصول جدید مرکز سیمافیلم ازامشب اول آبان‌ماه از ساعت ۲۲ روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود. به همین بهانه نگاهی کوتاه به آثارمسعود ده نمکی داشتیم که در ادامه می‌خوانید:سریال دارا و ندار به کارگردانی مسعود ده نمکی و تهیه کنندگی سیدامیر پروین حسینی نوروز سال ۸۹ از تلویزیون پخش شد و این سریال اولین تجربه سریال سازی مسعود ده نمکی در تلویزیون بود.
داستان سریال دارا و ندار درباره یک خانه قدیمی است که صاحبخانه قصد فروش آن را دارد، اما مستاجر‌های خانه درگیر مشگلات زیادی هستند و نمیتوانند خانه را خالی کنند و…
در سریال دارا و ندار بازیگرانی، چون فتحعلی اویسی، علیرضا خمسه، رضا رویگری، مرجانه گلچین، شهره لرستانی، نفیسه روشن، نگار فروزنده، بهنوش بختیاری، سام درخشانی، مریم کاویانی، رضاتوکلی، سحر ولدبیگی، مریم سلطانی، شهاب عباسی، سیدجواد هاشمی، یوسف تیموری، یوسف صیادی، فاطمه طاهری، فرهاد بشارتی، عباس محبوب و… ایفای نقش کرده اند.
معراجی‌ها دومین سریال مسعود ده نمکی در تلویزیون است که به تهیه کنندگی سیدمحمود رضوی در ژانر طنز و جنگی سال ۹۳ از شبکه یک پخش شد.
این سریال روایتگر داستان اختلاف بین دانشجویان یک دانشگاه برای دفن چند شهید گمنام در حیاط دانشگاه است که دو دستگی و تفرقه‌ای در این میان شکل میگیرد.

در سریال معراجی‌ها بازیگرانی، چون اکبر عبدی، پندار اکبری، علی صادقی، نیما شاهرخ شاهی، حمید لولایی، رضا رویگری، دانیال عبادی، برزو ارجمند، سمانه پاکدل، حدیثه تهرانی، سیدمهرداد ضیایی، غلامحسین لطفی، مجید شهریاری، اصغر نقی زاده، اسماعیل سلطانیان، بهاره افشاری، مریم کاویانی، لاله صبوری، امیر نوری، کاوه خداشناس، لاله صبوری، مریم کاویانی و… به ایفای نقش پرداختند.
سومین اثر مسعود ده نمکی مجموعه تلویزیونی دادستان محصول مرکز سیما فیلم بوده و مسعود ده نمکی کارگردانی این سریال را برعهده دارد و محمد خزایی نیز در مقام تهیه کننده در سریال دادستان حضور داشت.

مجموعه تلویزیونی دادستان در ژانر اکشن-معمایی بوده و به قلم مشترک کریم خودسیانی و پدرام کریمی نگاشته شده، طراح اصلی فیلمنامه نیز مسعود ده نمکی بوده است. فیلمنامه این سریال که فضایی پلیسی و معمایی دارد در ۱۷ قسمت و با محوریت عدالت خواهی و فساد ستیزی ساخته شد.
مسعود ده نمکی کارگردان سریال دادستان تاکید کرد «دادستان یک سریال تخیلی است و مربوط به هیچ دولتی نمی‌شود و فقط یک سریال اجتماعی دانشجوی است.» ده نمکی که سریال‌های پرمخاطبی همچون اخراجی‌ها را در کارنامه خود دارد، این بار به سراغ سریالی به دور از فضای طنزی که با فیلم هایش گره خورده بود، رفته است.

مجموعه تلویزیونی دادستان روایتگر ماجرای زندگی چند دانشجو است که تحت تاثیر تحولات و شعار‌های سیاسی قرار دارند و به دنبال حقیقت هستند، اما در نهایت اسیر دروغ می‌شوند. عدالت‌خواهی، نفوذ و مبارزه با مفاسد اقتصادی موضوعات اصلی این سریال هستند. البته، در قصه‌های فرعی این سریال به موضوعات مهم تاریخ معاصر، نظیر حمله گروه تروریسیتی داعش به مجلس شورای اسلامی نیز به صورت غیرمستقیم پرداخته می‌شود.

قرار است به مدت ۳۰ شب از امشب سریال آزادی مشروط جدیدترین ساخته مسعود ده نمکی از شبکه یک سیما پخش شود.نگارش فیلمنامه سریال تلویزیونی “آزادی مشروط” به‌عهده کریم خودسیانی و شهاب عباسی بوده است.
قصه سریال درباره سه زندانی است. آن‌ها به دلیل جرمی که مرتکب شده‌اند، در زندان به‌سر می‌برند، اما ورود کرونا باعث شده است آن‌ها آزادی مشروط را تجربه نمایند و بتوانند با خدمت کردن، بخشی از دوره محکومیت خودشان را جبران کنند.

در این سریال، بازیگرانی همچون مهران رجبی، پرویز فلاحی‌پور، محمود مقامی، عباس محبی، سیدمهرداد ضیایی، رامین راستاد، علیرضا استادی، افشین سنگ‌چاپ، بهنوش بختیاری، شهین تسلیمی، مریم کاویانی، علیرضا مسعودی، پوراندخت مهیمن، محمدرضا رهبری، شهاب عباسی، هلیا امامی و کاوه سماک‌باشی حضور دارند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8265330/نگاهی-به-آثار-مسعود-ده-نمکی-از-دارا-و-ندار-تا-آزادی-مشروط

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا