اخبار فضای مجازی

کارشناس داوری: خطای پنالتی بر روی طارمی رخ نداد

کارشناس داوری: خطای پنالتی بر روی طارمی رخ نداد
حیدر سلیمانی کارشناس داوری فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره قضاوت داور مسابقه تیم ملی ایران برابر تیم ملی آمریکا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار کرد: به نظرم لاهوز  خیلی خوب بازی را قضاوت کرد و اشتباه تاثیرگذاری در نتیجه بازی نداشت. این بازی ۲ صحنه مهم داشت. در دقیقه ۴۵ بازی، تیم ملی آمریکا یک گل زد که از تکنولوژی هوش مصنوعی در این بازی استفاده  و به درستی آفساید بازیکن آمریکا گرفته شد.   بازیکن حریف یک نیم بدن از مدافعان ایران جلو بود و آفساید این بازیکن به درستی گرفته شد.
او ادامه داد: در وقت‌های اضافی نیمه دوم بازی، مهدی طارمی اعتقاد به پنالتی داشت، اما پنالتی رخ نداد. دست گذاشتن روی بدن بازیکن در ذات فوتبال است و مدافع آمریکا فقط با دست طارمی را لمس کرد و نه او را هل داد و نه فشاری وارد کرد و خودش روی زمین سر خورد. به نظرم اعتراض بازیکنان ما غیرحرفه‌ای بود چرا که آن‌ها می‌توانستند به حرکت خود ادامه بدهند، اما همانند بازی با تیم ملی ژاپن بازی را رها کردند و مشغول اعتراض بودند. سیستم VAR بعد از مکث بازی آن صحنه را بررسی می‌کند و اگر اتفاقی رخ داده باشد به داور اعلام می‌کنند.  
سلیمانی درباره اینکه چرا برای نیمه دوم بازی ۹ دقیقه وقت اضافی گرفته شد، گفت: من از فغانی این موضوع را پرسیدم و  بیان کرد که داور VAR وقت اضافه را حساب می‌کند و  وقت تلف شده در تعویض‌ها هم داور پنجم محاسبه کرده و زمان تلف شده در  اتفاقات بازی هم داور مسابقه می‌گیرد و در مجموع وقت‌های اضافی جمع بسته  و از سوی داور چهارم اعلام می‌شود. وقت‌های اضافه این دوره از جام جهانی زیاد شده است تا تماشاچیان از فوتبال بیشتر لذت ببرند.  
او افزود: بازیکنان ما هنوز حرفه‌ای نشدند و کنعانی زادگان به علت اعتراض به داور مسابقه روی نیمکت کارت زرد دریافت کرد. در این دوره از بازی‌های جام جهانی تاکنون سرمربی ژاپن، کمک مربی مکزیک و کنعانی زادگان روی نیمکت  از داور مسابقه کارت زرد گرفتند.  
سلیمانی گفت:  لاهوز  در بازی تیم ملی سنگال برابر تیم ملی قطر یک پنالتی برای تیم میزبان نگرفت و اگر یکی، ۲ اشتباه در بازی ایران و آمریکا مرتکب می‌شد به طور حتم از داوری  بازی‌ها کنارش می‌گذاشتند، اما او در این بازی خیلی خوب قضاوت کرد و   در صورتی که تیم اسپانیا حذف شود یکی از گزینه‌های قضاوت بازی فینال جام جهانی است. او به همراه فغانی، داور ایتالیایی کاندیدا‌های قضاوت در بازی فینال هستند.  

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8296247/کارشناس-داوری-خطای-پنالتی-بر-روی-طارمی-رخ-نداد

دکمه بازگشت به بالا