اخبار فرهنگی هنری

ابراهیم مجاب کیست؟

ابراهیم مجاب کیست؟
در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛ فربهی، کارشناس مذهبی گفت: آنچه درباره‌ی ابراهیم مجاب در کتاب‌های تاریخی نقل شده این است‌که او هنگام رسیدن به قبر مطهر امام حسین(ع) به آن‌حضرت سلام کرد و جواب سلامش را خودش و کسانی که در آن‌جا بودند شنیدند از این‌رو به ابراهیم مُجاب یعنی «کسی که به او جواب داده شد» معروف شد.
به گفته این کارشناس مذهبی، درباره اینکه چگونه به‌ این جایگاه رسید، سخنانی نقل شده، مانند این‌‌که مادر و پدر ناتوانی داشت که نوبتی آن‌ها را به دوش می‌کشید و به زیارت آن‌حضرت می‌برد، یک روز که نوبت پدر بود، پس از بازگشت، مادر نیز از او درخواست زیارت کرد! او هم در حالی که خسته‌ بود مادر را به‌دوش کشید و به سمت حرم برد، وقتی به حرم مطهر رسید، در آن‌حال به امام سلام کرد و امام نیز به سلام او به‌طوری که او و دیگران بشنوند جواب داد.
او افزود: نمی‌دانم این‌نقل چقدر مستند است اما آنچه به‌طور مستند از ایشان باقی مانده، نسلی ‌است که همگی از عالمان و مبلغانی پرتلاش به نام «سادات مُجابی»‌ هستند این سادات، در برخی شهرها حضور دارند و زنده‌کننده‌ نام و یاد اهل‌بیت علیهم‌السلام‌اند.
فربهی می‌گوید: پس از این اتفاق ﺑﺮﺧﯽ ﻋﻠﻤﺎء، ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﻭ ﻣﺮﺩﻡ ﺩﺭ ﺣﺮﻡ ﺑﻪ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺍﺑﺮﺍﻫﯿﻢ ﻣﯽﻧﺸﺴﺘﻨﺪ ﺗﺎ ﺍﻭ ﻭﺍﺭﺩ ﺷود ﻭ ﺳﻼﻡ ﺩﻫﺪ ﻭ ﺟﻮﺍﺏ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺍ ﺑﺸﻨﻮﻧﺪ.
او گفت: سال‌ها ﺑﻌﺪ ﻫﻢ که ﺍﺑﺮﺍﻫﯿﻢ ﺍﺯ ﺩﻧﯿﺎ ﺭﻓﺖ ﺩﺭ نزدیکی حرم امام حسین(ع) دفن ﺷﺪ ﻭ ﺍﻳﻨﮏ ﻫﺮﮐﺲ ﺍﺯ ﺗﻞ ﺯﯾﻨﺒﯿﻪ ﻭﺍﺭﺩ ﺣﺮﻡ ﺷﻮﺩ دوﺑﺎﺭ ﺍﺑﺮﺍﻫﯿﻢ ﺭﺍ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﺧﻮﺍﻫﺪ کرد.

منبع : https://www.yjc.news/fa/news/8223883/ابراهیم-مجاب-کیست

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا