اخبار ورزشی

اینیستا: اسپانیا بدون من هم می‌تواند قهرمان شود/ بارسا همیشه خانه من بوده است

آندرس اینیستا به خبرگزاری فرانسه گفت که تماشای جام جهانی امسال از تلویزیون تجربه متفاوتی خواهد بود اما او معتقد است که هموطنانش می‌توانند بدون او جام را بالای سر ببرند.

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، آندرس اینیستا گل پیروزی بخش تیم ملی کشورش در فینال جام جهانی ۲۰۱۰ را  به ثمر رساند و بعد از جام جهانی روسیه از تیم ملی بازنشسته شد و به فوتبال خود در ژاپن ادامه داده است.
اسپانیا در میان مدعیان قهرمانی دومین جام جهانی خود در قطر خواهد بود و اینیستا گفت که مشتاقانه منتظر است تا این مسابقات را به شیوه‌ای متفاوت تجربه کند. اینیستا گفت: این اولین جام جهانی است که من به عنوان یک بازیکن آن‌جا نیستم و بسیار متفاوت خواهد بود. سعی می‌کنم در کنار خانواده‌ام به گونه‌ای متفاوت از آن لذت ببرم.
اسپانیا در دور اول در قطر با آلمان، ژاپن و کاستاریکا هم‌گروه است. این تیم که در نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰ در ضربات پنالتی مغلوب ایتالیا شد برای صعود رقابت خواهد کرد. اینیستا در مورد تیم لوییس انریکه گفت: آن‌ها تیم بسیار خوبی هستند. احساس خوبی از کادرفنی و بازیکنان دارم.
اسپانیا به احتمال زیاد پدری، گاوی و آنسو فاتی ستاره‌های بارسلونا را در اختیار خواهد داشت که همگی سعی کرده‌اند خلأ به وجود آمده از رفتن اینیستا را پر کنند.
اینیستا بیش از ۶۰۰ بار برای بارسا بازی کرد، چهار بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و ۹ عنوان قهرمانی لالیگا را به دست آورد. او با ژاوی، سرمربی فعلی بارسلونا همکاری خوبی در خط میانی ایجاد کرد و فکر می‌کند هم تیمی سابقش در شرایط سخت، “کار بزرگی” انجام دهد. بارسلونا در دو سال گذشته از نظر مالی با مشکلاتی روبه‌رو بوده است و نیاز به جمع‌آوری پول برای سرمایه گذاری در خرید و ثبت بازیکنان جدید در تابستان داشت.
اینیستا گفت: فکر می‌کنم او(ژاوی) فصل گذشته کار بزرگی انجام داد و در اواسط فصل با تمام بازیکنانی که داشت رقابت کرد. در این فصل او تیم کاملاً قوی‌ای دارد، بنابراین باید ببینیم که او در این فصل چگونه پیش می‌رود. من فکر می‌کنم او کار بزرگی انجام می‌دهد.
اینیستا فکر می‌کند بارسلونا در مسیر درستی حرکت می‌کند و معتقد است که همه آنجا تمام تلاش خود را می‌کنند تا تیم را به بهترین شرایط برگردانند.
او درباره بازگشت به بارسلونا نیز گفت: البته که دوست دارم برگردم. بارسا همیشه خانه من بوده است اما صادقانه بگویم نمی‌دانم در آینده چه اتفاقی قرار است بیفتد.
انتهای پیام

سورس:
https://www.isna.ir/news/1401061813818/اینیستا-اسپانیا-بدون-من-هم-می-تواند-قهرمان-شود-بارسا-همیشه

دکمه بازگشت به بالا