اخبار فضای مجازی

جزئیات احیای هواداری که در دیدار بارسا- کادیز سکته کرد

جزئیات احیای هواداری که در دیدار بارسا- کادیز سکته
کرد
ژاوی هرناندس سرمربی بارسلونا پس از پیروزی ۴ بر صفر شب گذشته (شنبه) این تیم در خانه کادیس در هفته پنجم لالیگا ابراز خرسندی کرد. در دقیقه ۸۲ این بازی یکی از هواداران مستقر در پشت دروازه تیم کادیس دچار حمله قلبی شد و رسیدگی پزشکان به وضعیت او بازی را نزدیک به یک ساعت دچار وقفه کرد. خوشبختانه این هوادار با تلاش پزشکان زنده ماند و به بیمارستان انتقال داده شد.
ژاوی پس از این بازی که بارسا تا دقیقه ۵۵ آن موفق به گلزنی نشده بود، گفت: در خانه یک تیم سرسخت، پیروزی مهمی کسب کردیم. این سه امتیاز برای ماندن‌مان در جمع تیم‌های بالای جدول بسیار مهم بود. همه چیز برای ما خوب پیش رفت و عملکرد همه بازیکنان‌مان خوب بود. تیم ما به پویایی خوبی دست پیدا کرده است. من از نتیجه راضی‌ام. کلید موفقیت در این بازی به خرج دادن صبر و حوصله برای شکستن قفل دفاعی حریف بود. اگر ضربه رافینیا وارد دروازه شده بود، کارمان راحت‌تر می‌شد. با این حال من در مجموع راضی‌ام. بازی‌مان بی‌عیب و نقص نبود، اما من راضی‌ام.
سرمربی بارسا درباره حادثه‌ای که در اواخر مسابقه رخ داد هم اظهار داشت: شرایط بدی بود که همه را ناراحت کرد. سلامتی و جان انسان‌ها از هر چیزی مهمتر است. خوشبختانه این فرد توانست زنده بماند. خوشحالیم که اتفاق بدتری برای او رخ نداد. ما و تیم حریف مشکلی برای از سر گرفتن بازی نداشتیم. امیدواریم که حال او هر چه زودتر خوب شود. وقتی پای جان انسان‌ها به میان می‌آید، سایر چیز‌ها بی‌اهمیت می‌شوند.
 
کادیز تأیید کرد که یک هوادار که در جریان شکست ۴-۰ مقابل بارسلونا دچار ایست قلبی شده بود، قبل از بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه یک بیمارستان محلی، احیا شد.
بازی با کمتر از ۱۰ دقیقه زمان عادی باقی مانده در ورزشگاه نووو میراندیلا در روز شنبه پس از اینکه مشخص شد فردی در سکو‌ها بیمار شده است، متوقف شد.
جرمیا لدسما، دروازه بان کادیز را می‌توان دید که دفیبریلاتور را به افراد حاضر در سکو‌ها می‌رساند و پس از نزدیک به ۲۰ دقیقه، داور با کاپیتان‌های دو طرف صحبت کرد و بازیکنان از زمین خارج شدند و در تونل پایین آمدند.
درمان برای هوادار انجام شد و بازی حدود ۴۰ دقیقه بعد از سر گرفته شد و تیم میهمان بازی را ۴-۰ برد.
بیانیه کادیز پس از بازی وضعیت را تأیید کرد و افزود که یک اپراتور دوربین نیز بیمار شده است، اما بدون “عواقب بزرگ”.
در این بیانیه آمده است: وقتی دقیقه ۸۱ تمام شد، بازی مقابل بارسلونا به دلیل هشدار سلامتی در سکو‌های جنوبی متوقف شد. پروتکل ایجاد شده با صلیب سرخ به سرعت عملیاتی شد و به مردی که دچار ایست قلبی شده بود کمک کرد.
“یکی از تیم‌های پزشکی با دفیبریلاتور و مانیتور به سمت جایگاه‌ها حرکت کرد و کار‌های احیا را آغاز کرد. همزمان بارسلونا دفیبریلاتور را استفاده کرد که توسط خود بازیکنان به منطقه منتقل شد. ”
احیا پس از چند دقیقه مثبت شد و هوادار به ICU بیمارستان Puerta del Mar منتقل و در آنجا بستری شد.
علاوه بر این، یکی از اپراتور‌های دوربین تریبونا دچار غش شد که به سرعت توسط کادر پزشکی ورزشگاه بدون عواقب جدی درمان شد.
کادیز از “رفتار مثال زدنی” حامیان “و همچنین اعضای امنیتی و صلیب سرخ به دلیل اقدام سریع آن‌ها که منجر به پایان خوش این حادثه شد ستایش کرد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8236302/جزئیات-احیای-هواداری-که-در-دیدار-بارسا-کادیز-سکته-کرد

دکمه بازگشت به بالا