اخبار فضای مجازی

ابتلای رونالدو به افسردگی

ابتلای رونالدو به افسردگی
رونالدو نازاریو در گفت‌وگویی که با مارکا داشت فاش کرد که به بیماری افسردگی مبتلا شده است.
او گفت: بله من به بیماری افسردگی مبتلا شده‌ام. نزدیک دو سال و نیم است که من با چنین بیماری مبارزه می‌کنم و امروز دوباره تحت درمان قرار گرفتم. خوشبختانه اکنون خودم را نسبت به گذشته بهتر می‌فهمم و می‌شناسم. بازهم می‌گویم که من به نسلی تعلق دارم که بازیکنان را در حالی به میدان می‌فرستاد و انتظار بهترین عملکرد را از آن‌ها داشت که هیچ توجهی به مسائل روحی و روانی بازیکنان نداشت.
رونالدو ادامه داد: وقتی به گذشته نگاه می‌کنم به خوبی متوجه می‌شوم که ما در معرض خستگی روحی و عقلی بسیار زیادی قرار گرفتیم بدون آنکه آمادگی چنین چیزی را داشته باشیم. ما در ابتدای عصر اینترنت بودیم و به سرعت معلومات منتقل می‌شد و اصلا نگرانی درباره روح و روان بازیکنان وجود نداشت. امروزه بازیکنان از نظر عقلی در برابر تحولات بسیار آماده‌تر شده‌اند به طوری که هر روزه مورد توجه پزشکی قرار می‌گیرند و کوچک‌ترین چیز‌ها در رابطه با جسم و روان آن‌ها کنترل می‌شود. هر بازیکنی پرونده‌ای دارد که همه ریز و درشت‌ها را درباره او در برمی‌گیرد و او شناخت بهتری نسبت به خود دارد.
این فوق ستاره تاریخ فوتبال جهان در پایان گفت: در دوران ما هیچ کدام از این مسائل وجود نداشت و یک بازیکن فشار روانی بسیاری را تحمل و تجربه می‌کرد. متاسفانه به خوبی متوجه شدیم که فوتبال می‌تواند در زندگی ما آشوب و نگرانی‌های زیادی را به وجود بیاورد و بسیار تاثیر گذار باشد. متاسفانه در آن زمان آگاهی و شناختی نسبت به این مسائل نداشتیم تا جایکه چنین مسائلی برای نسل ما کاملا و ناشناخته بود.
رونالدو در چهار جام جهانی به میدان رفت و در سال ۲۰۰۲ توانست توپ طلا را به دست آورد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8260193/ابتلای-رونالدو-به-افسردگی

دکمه بازگشت به بالا