اخبار فضای مجازی

رستمیان: با کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ خیالی آسوده برای تمرین دارم

رستمیان: با کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ خیالی آسوده برای تمرین
دارم
هانیه رستمیان پس از مسابقات جهانی مصر و کسب اولین سهمیه المپیک پاریس اظهار داشت: خدارا شکر می‌کنم که توانستم در اولین مسابقات کسب سهمیه اولین سهمیه ایران را به دست آورم و خیلی خوشحالم که این سهمیه از طریق جامعه تیراندازی کسب شده است. مسابقات جهانی مصر بعد از رقابت‌های المپیک یکی از بزرگترین رقابت‌هایی است که از سطح بالایی برخوردار بوده و تمام تیراندازان به دلیل مهم بودن رقابت‌ها با آمادگی صد درصد به این رقابت‌ها آمده بودند. در این مسابقات خداراشکر توانستم علاوه بر شکستن رکورد شخصی خودم و ایران را ارتقا دهم و به عنوان نفر دوم راهی فینال شدم و در فینال هم رقابت بسیار سختی داشتم و طبق قوانین ۴ سهمیه توزیع می‌شد که با توجه به این که یکی از تیراندازان که از رقابت‌های قبلی سهمیه گرفته بود من به عنوان نفر پنجم سهمیه المپیک پاریس را کسب کنم.
وی در خصوص برنامه ریزی کادر فنی برای این مسابقات عنوان کرد: باتوجه به برنامه ریزی فدراسیون و کار فنی تیم ملی مسابقات جهانی مصر مسابقات هدف برای کسب سهمیه المپیک نبود. چرا که قبل از این مسابقات هم مسابقات کره جنوبی را از دست دادیم و هم اردوی هانوفر آلمان لغو شد که برنامه‌های تیراندازان کمی با مشکل مواجه شد چرا که می‌خواستیم با استفاده از مسابقات کره جنوبی و اردوی هانوفر آلمان برای این رقابت‌ها آماده شویم که چنین اتفاقی نیفتاد و باتوجه به همه شرایط این مسابقات هدف تیم ملی برای کسب سهمیه نبود.
رستمیان با اشاره به تیراندازان تیم ملی گفت: همه تیراندازان تمام تلاش خود را کردند تا تجربه لازم را در این مسابقات به دست آورند و آماده رقابت‌های بعدی شوند. در آخرین رقابت‌های این مسابقات موفق شدم سهمیه را کسب کنم و از این به بعد تا المپیک پاریس با خیالی آسوده‌تر و منسجم‌تر تمرینات خود را دنبال کنم. کار من تازه شروع شده است و باید تمرین کنم و رکورد خودم را برای رقابت‌های المپیک ارتقا دهم.
ملی پوش کشورمان درباره حضور در رقابت‌های بعدی هم گفت: ما نیاز داریم در مسابقاتی که بر رنکینگ جهانی انفرادی تیراندازان مؤثر هستند حضور داشته باشیم و حتی اگر در یکی از مسابقات حضور نداشته باشیم از رقبای خودمان عقب می‌مانیم و رنکینگ را از دست می‌دهیم. حداقل تیراندازان اصلی باید در مسابقات حضور پیدا کنند و رنکینگ جهانی خود را حفظ و ارتقا دهند، چرا که یک سهمیه هم از طریق رده بندی داده می‌شود با شرکت در این رقابت‌ها می‌توانیم یک سهمیه هم از این طریق کسب کنیم.
رستمیان در پایان خاطر نشان کرد: تیراندازی تنها تیر زدن نیست و خیلی از عوامل کمک می‌کند مانند تغذیه، بدنسازی و روانشناسی که لازم است همه آن‌ها در تمرینات داشته باشیم و به صورت منظم ۳ مورد پیگیری شود و کمک کند تا برای مسابقات آینده آماده شویم. 

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8266467/رستمیان-با-کسب-سهمیه-المپیک-۲۰۲۴-خیالی-آسوده-برای-تمرین-دارم

دکمه بازگشت به بالا