آخرین اخبار

فرماندار: ساری به کارگاه سازندگی تبدیل می‌شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی نوبخت روز سه‌شنبه در مراسم گشایش نخستین کلینیک تخصصی درمان و تیمار حیات وحش مازندران در پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری اظهار کرد: در هفته دولت امسال ۲۱۲ پروژه داشتیم که نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای آن‌ها هزینه شد. از این تعداد ۵۴ پروژه در حوزه شهری و ۱۵۸ پروژه در حوزه روستایی بود که نشان دهنده اهتمام دولت سیزدهم بر محرومیت‌زدایی از حوزه روستایی است.
وی افزود: ۱۳۱ پروژه نیز در مصوبات سفر داشتیم که ۲ هزار و ۲۵۳ میلیارد تومان اعتبار مصوب برای اجرای این پروژه‌ها در نظر گرفته شد؛ تاکنون ۳۱۰ میلیارد تومان از این اعتبارات جذب شد.
نماینده عالی دولت در ساری خاطرنشان کرد: تلاش بر این است برخی از این پروژه‌های نیمه کاره که سال‌ها در این شهرستان مانده و چهره شهر را زشت کرده و مردم بابت تکمیل نشدن آن ها ناراضی هستند را به عنوان اولویت‌های خودمان در فرمانداری پیگیری کنیم و با استفاده از ظرفیت نخبگان به سرانجام برسانیم.
نوبخت خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم معتقدیم که تصدی‌گری باید به مردم واگذار شود؛ ما به مردمی‌سازی دولت اعتقاد داریم. اساسا انقلاب کردیم که قدرت و ثروت از آن مردم باشد. این‌که بخواهیم در مجموعه فرمانداری و بدنه مدیریت نگاه انحصاری داشته باشیم یا استبدادی عمل کنیم و اختناق فکری به وجود بیاوریم یا عوامل رعب و وحشت و ترس در جامعه پیش بیاوریم، با ادبیات امام و انقلاب و شهدا و رهبری منافات دارد.
وی تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که تصدی‌گری حوزه‌های مختلف اجرایی را وارد عرصه عمومی و مردمی کنیم. برخی از این کارها را انجام دادیم و می‌خواهیم صورت جدی جلسات را از پشت درهای بسته به درون مردم بیاوریم.
وی افزود: جلساتی که قرار است در فرمانداری برای حوزه‌های مختلف مردم تصمیم بگیرد می‌تواند بین مردم برگزار شود تا از تجربیات مردم هم استفاده کنیم. ذائقه، تصمیم، تحلیل و تبیین مردم در تصمیم‌سازی ما در بدنه دولت باید مؤثر باشد. یعنی تصمیم دولت باید مبتنی بر ذائقه و خواسته‌های مردم باشد. این اتفاق منتج به توسعه می‌شود.
فرماندار ساری اظهار کرد: همه جمعیت حدودا ۵۰۰ هزار نفری شهرستان ساری با هر دیدگاه و نگرشی که باشند برای ما اهمیت دارند و ما وظیفه داریم به همه این افراد خدمات دهیم. اما هم در کنار این که همراه‌شان هستیم باید مردم را در قدرت مشارکت دهیم. این‌که میان مردم باشیم یک بخش کار است. اصل این است که مردم را در حوزه قدرت و توزیع ثروت مشارکت دهیم تا مردمی‌سازی و حکمرانی واقعی اسلامی محقق شود.

2022-08-31 09:01:34

منبع خبر : https://www.irna.ir/news/84872833/%D9%81%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%AA%D8%A8%D8%AF%DB%8C%D9%84-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF

دکمه بازگشت به بالا