آخرین اخبار

دفتر توسعه صادرات شرکت های دانش بنیان کرمانشاه امسال راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سیامک آزادی روز سه شنبه در یک نشست خبری که در نمایشگاه دستاوردهای شرکت های دانش بنیان واقع در برج فناوری برگزار شد، افزود: صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان کرمانشاه محدود به عراق نمی شود بلکه این محصولات امروز به کشورهای حوزه خلیج فارس هم صادر می شود.  
وی با اشاره به اینکه تولید محصولات با قابلیت صادرات مانع خروج ارز از کشور شده و در عین حال درآمد بسیار بالایی هم دارد گفت: این دفتر برای مشاوره در خصوص بازارهای جهانی و محصولات مورد نیاز آنها ایجاد شده و امیدواریم با توسعه صادرات زمینه اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان را فراهم کنیم.  
 آزادی با اشاره به توسعه زیست بوم فناوری استان و پیگیری استمرار این روند توسعه ای، گفت: خوشبختانه وارد مرحله جدید حمایت از شرکت های دانش بنیان استان شده ایم، به نحوی که در این مرحله شرکت های رشد یافته در کنار مجموعه پارک قرار گرفته و به عنوان بازوان توانمند، پارک علم و فناوری کرمانشاه را در اجرای ماموریت هایش یاری می دهند.
رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: ورود به این دوره جدید نوید توسعه فناوری هایی را می دهد که به زودی اثرگذاری آن را بر اقتصاد دانش بنیان استان و کشور مشاهده خواهیم کرد.
آزادی گفت: در حال حاضر ۲۰۲۲ نفر در قالب هسته ها و واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان استان مشغول به کار هستند و عمده آنها را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند.
وی افزود: طبق آمارها، وضعیت بیکاری در فارغ التحصیلان دانشگاهی بیش از سایر گروه های جامعه است و قطعا توسعه شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور می تواند نقش موثری در رفع این معضل و ایجاد اشتغال برای این گروه از جامعه داشته باشد.  
۵۰ هکتار برای ایجاد شهرک فناوری پارک علم و فناوری کرمانشاه اختصاص داده شد 
وی با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت های پارک علم و فناوری کرمانشاه جهت حمایت بیشتر و بهتر از شرکت های زیرمجموعه گفت: در همین راستا راه اندازی «شهرک فناوری پارک علم و فناوری کرمانشاه» را در دستور کار داریم.
وی افزود: این شهرک در ۵۰ هکتار از اراضی پارک احداث خواهد شد و برای تکمیل زیرساخت های آن در سفر هیات دولت به استان مقرر شد ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار پارک قرار گیرد.
آزادی گفت: به محض دریافت این اعتبار احداث زیرساخت های این شهرک شروع می شود و امیدواریم بتوانیم هرچه سریعتر زمینه را برای استقرار واحدهای کارگاهی و صنعتی شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک فراهم کنیم.
وی در ادامه با بیان اینکه برخی شرکت ها وارد دومین دهه فعالیت خود با پارک علم و فناوری کرمانشاه می شوند گفت: در همین راستا یکی از اولویت های خود را تمرکز بر توسعه بازارهای صادراتی این شرکت ها گذاشته ایم.
بیش از ۶۰ شرکت محصولات خود را به نمایشگاه آوردند
رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه در تشریح دستاوردهای نمایشگاه دستاوردهای شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری کرمانشاه با اشاره به برگزاری پنج روزه این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه از پنجم شهریور ماه کار خود را آغاز کرده و فعالیت آن تا فردا (۹ شهریور) ادامه خواهد داشت.
وی افزود: در این نمایشگاه ۶۰ شرکت دانش بنیان و واحد فناور بیش از ۱۵۰ محصول خود را عرضه کرده اند که برخی از این محصولات برای اولین بار در کشور تولید شده اند.
آزادی گفت: اهمیت برخی از این محصولات در حدی است که سه مورد آنها در حال دریافت منع واردات هستند و کشور به حدی به آنها اعتماد دارد که پیگیر ممنوعیت واردات محصولات مشابه آنهاست.
آزادی هدف مهم از برگزاری این نمایشگاه را آشنایی مدیران و کارشناسان بخش دولتی با این دستاوردها و معرفی این محصولات فناورانه عنوان کرد و افزود: خوشبختانه این هدف محقق شده و تاکنون چند مورد توافقات اولیه جهت همکاری شرکت های دانش بنیان با بخش های دولتی صورت گرفته است.
رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه از برگزاری ۱۰ پنل تخصصی در حاشیه این نمایشگاه هم خبر داد و افزود: در این پنل ها که با حضور مدیران و کارشناسان بخش های دولتی برگزار می شود، شرکت های حاضر نیازمندی ها، مشکلات و چالش های خود را مطرح می کنند.
رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه به بازدید پنج ساعته استاندار کرمانشاه از این نمایشگاه هم اشاره کرد و افزود: استاندار کرمانشاه در این بازدید صبورانه پای درد دل شرکت های دانش بنیان نشسته و از نزدیک با مشکلات و چالش های آنها آشنا شدند.
وی افزود: خوشبختانه این بازدید برکات بسیاری به همراه داشت و برخی مشکلات شرکت ها در همان محل از طریق تماس تلفنی و پیگیری استاندار کرمانشاه مرتفع شد.

2022-08-31 09:26:35

منبع خبر : https://www.irna.ir/news/84872801/%D8%AF%D9%81%D8%AA%D8%B1-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4-%D8%A8%D9%86%DB%8C%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%85%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C

دکمه بازگشت به بالا