اخبار علمی پزشکی

۳۵ مجله وزارت بهداشت نمایه اسکوپوس گرفتند

۳۵ مجله وزارت بهداشت نمایه اسکوپوس گرفتند
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۵ مجله طی فرآیند داوری و ارزیابی در کمیته‌های تخصصی موفق به اخذ نمایه ‌Scopus شدند.

به گزارش ایسنا، دکتر یونس پناهی در خصوص تعداد مجلات علمی پژوهشی وزارت بهداشت، گفت: تعداد مجلات علمی پژوهشی وزارت بهداشت بالغ بر ۴۶۴ عنوان است که ۹۵ عنوان مجله با نمایه ISI/ESCI و ۷۸ عنوان مجله با نمایه Pubmed/Medline و بقیه با سایر نمایه‌ها به ثبت رسیده است.
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، بر اهمیت تامین زیرساخت‌های لازم برای توسعه نشریات علوم پزشکی کشور تاکید و خاطرنشان کرد: اساس‌نامه کمیسیون نشریات علوم پزشکی کشور با رویکرد تحقق شعار سال و همین‌طور توجه به تحقیقات کاربردی و مساله‌محور مورد بازبینی قرار گرفته است و طی جلسات متعدد اعضای جدید کمیسیون نشریات نیز انتخاب شدند.
وی با یادآوری این مساله که نگاهداری و تداوم انتشار نشریات تخصصی کاری دشوار و نیازمند تبحر و تخصص است، افزود: در وهله نخست به نظر می‌رسد مسئولیت محوری کمیسیون نشریات علوم پزشکی بررسی درخواست متقاضیان راه‌اندازی نشریات علمی و پژوهشی است؛ ولی به منظور اطمینان از تداوم فعالیت نشریه‌ها باید صلاحیت و رتبه علمی و پژوهشی درخواست کنندگان، سردبیر و تیم تحریریه نیز مورد سنجش و بررسی قرار گیرد.
بنابر اعلام روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت؛ دکتر پناهی با اشاره به تصمیم آخرین نشست کمیسیون مبنی بر ایجاد کمیته‌های تخصصی جهت انتخاب سردبیران اظهار کرد: اهمیت کمی و کیفی نشریات علمی و اثرگذاری آن‌ها بر روند رشد و شتاب علمی علوم پزشکی کشور بر کسی پوشیده نیست. توجه به کیفیت نشریات پربازدید و کنترل کمی آن‌ها، ارزیابی مدون و دوره‌ای علمی و کیفی نشریاتی که پیشتر موفق به اخذ مجوز شده‌اند و همچنین بررسی نشریات تازه تاسیس از جمله موارد حائز اهمیتی است که انتظار می‌رود با اساسنامه جدید در صدر فهرست اولویت‌های کمیسیون قرار گیرد.
انتهای پیام

سورس :
https://www.isna.ir/news/1401062116289/۳۵-مجله-وزارت-بهداشت-نمایه-اسکوپوس-گرفتند

دکمه بازگشت به بالا