اخبار علمی پزشکی

دغدغه انگلیسی‌ها برای بهبود سلامت روان دانشجویان

دغدغه انگلیسی‌ها برای بهبود سلامت روان دانشجویان
دانشگاه‌های انگلیس تصمیم گرفته‌اند برای رصد سلامت روان دانشجویان خود، با اعضای خانواده یا دوستان صمیمی دانشجویان در ارتباط نزدیک‌تر باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از یودبلیونیوز، طبق دستورالعمل جدید دانشگاه‌های انگلیس، دانشجویان هنگام ثبت نام در دانشگاه باید “یک مخاطب مورد اعتماد” را به دانشگاه معرفی کنند و اطلاعات این شخص را به دانشگاه تحویل دهند تا دانشگاه بتواند در مواقع خطر و حالِ بد دانشجو، با این فرد در تماس باشد.
این اقدام دانشگاه‌های انگلیس با هدف جلوگیری از خودکشی در میان دانشجویان اتمام شده است.
این قانون به دانشگاه‌ها اجازه می‌دهد داده‌های این فرد مورد اعتماد دانشجو را در مواقع اضطراری مورد استفاده قرار دهند تا از وقوع اتفاقات بد برای دانشجویی که حال روحی مساعدی ندارد، جلوگیری شود.
این برای اولین بار است که دانشگاه‌ها اجازه انجام چنین کاری را دارند تا حتی بدون موافقت دانشجو در مواقع بروز مشکل، با فرد مورد اعتماد او تماس بگیرند.
نهاد دانشجویی “Universities UK” که در حوزه امور دانشجویان در بریتانیا فعالیت می‌کند، اعلام کرده که دانشگاه‌ها باید در موضوع جلوگیری از خودکشی از دانشجویان فعالیت مدام باشند.
هدف این نهاد شفاف‌تر کردن قوانین است تا دانشگاه‌ها بتوانند در مواقع خطر اقدامات لازم را انجام دهند.
انجمن مشاوره و روان درمانی بریتانیا در واکنش به وضع این قانون اعلام کرد: این یک گام مثبت است که در آن دانشگاه‌ها برای اولین بار تمرین منسجمی را انجام می دهند. آن‌چه واقعاً مورد نیاز است، سرمایه‌گذاری بیشتر در خدمات پشتیبانی سلامت روان است.
وزارت علوم انگلیس اعلام کرده که انتظار دارد همه دانشگاه‌ها به طور فعال در زمینه پیشگیری از خودکشی شرکت کنند و در این راستا خواستار اختصاص ۱۵ میلیون پوند برای سلامت روان دانشجویان شده است.
انتهای پیام

سورس :
https://www.isna.ir/news/1401072110910/دغدغه-انگلیسی-ها-برای-بهبود-سلامت-روان-دانشجویان

دکمه بازگشت به بالا