اخبار علمی پزشکی

مرکز نشر دانشگاهی از سیاست‌گذاری در چاپ و نشر غافل نشود

مرکز نشر دانشگاهی از سیاست‌گذاری در چاپ و نشر غافل
نشود
معاون پژوهشی وزیر علوم در مراسم تودیع و معارفه رؤسای پیشین و جدید مرکز نشر دانشگاهی، از رییس جدید خواست به تقویت زیرساخت‌ها پرداخته و از حوزه سیاستگذاری در چاپ و نشر غافل نشود. 

به گزارش ایسنا، مراسم تودیع دکتر حسین ابراهیم آبادی و معارفه دکتر حسن سودمند افشار، رؤسای پیشین و جدید این مرکز، با حضور دکتر پیمان صالحی معاون پژوهشی وزیر علوم در محل مرکز نشر دانشگاهی برگزار شد.
دکتر صالحی در این آیین، ضمن قدردانی از زحمات پنج ساله‌ای که دکتر ابراهیم آبادی در دوران تصدی مسئولیت مرکز متقبل شده‌ و ابراز خرسندی از حضور در میان کارکنان مرکز نشر دانشگاهی، اظهار کرد: دکتر سودمند عهده‌دار فعالیت اجرایی مهمی شده‌ که امیدواریم با برنامه‌های خوبی که ارائه داده‌ و همچنین با کمک همکاران مرکز به اهداف خود برسند.
وی افزود: از دوران دانشجویی خود در سال‌های ۱۳۶۲ به بعد، همواره به یاد دارم که اساتید مطرح دانشگاه‌ها مشتاق چاپ کتاب در این مرکز بوده‌اند؛ چرا که مرکز نشر دانشگاهی از همان ابتدا برندی فوق‌العاده با نیروهای انسانی فوق‌العاده بود.
صالحی تصریح کرد: استاندارد در نشر و چاپ مرکز موج می‌زند و این استاندارد بایستی در اوج حفظ شود و حتی از مرزهای کشور هم بیرون رود.
وی اظهار کرد: بر اساس حکم رئیس جدید مرکز، مأموریت‌های مفصلی برای مرکز نشر دانشگاهی تعریف شده است که با برنامه‌های مدون دکتر سودمند و حمایت مادی و معنوی معاونت پژوهشی وزارت علوم به سرمنزل مقصود خواهیم رسید. 
معاون پژوهشی وزیر علوم سابقه درخشان دکتر سودمند در حوزه کسب و کار ملی و فعالیت‌های بین‌المللی وی را از نقاط قوت وی دانست و از وی خواست به تقویت زیرساخت‌ها پرداخته و از حوزه سیاستگذاری در چاپ و نشر غافل نشود. 
در پایان صالحی، تقدیرنامه دکتر ابراهیم آبادی و حکم انتصاب دکتر سودمند افشار توسط مقام عالی وزارت علوم را به ایشان اهدا کرد.
همچنین سودمند افشار، پس از تسلیت اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و آرزوی قبولی عزاداری‌های همکاران، به همه مهمانان جلسه به‌ویژه صالحی و  ابراهیم آبادی خیر مقدم گفت.
در ادامه ابراهیم آبادی از همکاران مرکز نشر دانشگاهی برای همکاری و تعامل دوره پنج ساله ریاست خود تقدیر و تشکر کرد و مرکز نشر دانشگاهی را شایسته رسیدن به جایگاه ترویج دانش و نشر علم کشور دانست.
وی در ادامه گفت: در زمان ریاست خود در مرکز نشر دانشگاهی، مشکلاتی چون نقص ساختار مرکز و وضعیت حقوقی نیروی انسانی را مرتفع کرده و ساختار پژوهشی مرکز را احیاء کردم.
ابراهیم آبادی در ادامه بیان کرد: مرکز در طول مدیریت من، تفاهم‌نامه‌هایی با مراکز مختلف از جمله دانشگاه علمی کاربردی و وزارت علپم منعقد کرده است.
وی افزود: مرکز نوآوری نشر دانش می‌تواند پتانسیل بخش خصوصی را در اختیار مرکز نشر دانشگاهی قرار دهد و نیازمند توجه بیشتر و فعال سازی کمیته راهبری است.
ابراهیم آبادی برخی از موانع مرکز که به کمک دکتر صالحی قابل حل خواهد بود را بدین صورت اعلام کرد: بحث بدهی مالیاتی مرکز، اساسنامه مرکز که از سال ۱۳۹۷ در انتظار طرح در شورای گسترش آموزش عالی است و فرسودگی ساختمان اصلی و کتابفروشی مرکز از جمله اقدامات قابل حل دانست‌.
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، ابراهیم‌آبادی سپس مجدداً از همکاران مرکز تشکر و برای سودمند افشار آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون کرد و وی را رئیس جوان و پرانگیزه مرکز برای بازسازی و توسعه مرکز دانست.
انتهای پیام

سورس :
https://www.isna.ir/news/1401062317999/مرکز-نشر-دانشگاهی-از-سیاست-گذاری-در-چاپ-و-نشر-غافل-نشود

دکمه بازگشت به بالا