اخبار علمی پزشکی

اعتراض دانشجویان یک دانشگاه آفریقایی به کمک‌هزینه‌های دانشجویی

اعتراض دانشجویان یک دانشگاه آفریقایی به کمک‌هزینه‌های
دانشجویی
دانشجویان دانشگاه “لیمپوپو” در آفریقای جنوبی نسبت به تاخیر در پرداخت کمک‌هزینه اجاره‌بها دست به اعتراض زدند.

به گزارش ایسنا و به نقل از تایمزلایو، آفریقای جنوبی “طرح ملی کمک‌ مالی دانشجویی” (NSFAS) را در سال جاری میلادی با هدف حمایت از دانشجویان اجرا می‌کند؛ بخشی از حمایت‌ها مربوط به پرداخت اجاره‌بهای محل اسکان دانشجویان است.
اما گروهی از دانشجویان دانشگاه “لیمپوپو” که خارج از خوابگاه‌های دانشجویی زندگی می‌کنند؛ نسبت به تاخیر ۷ ماهه در پرداخت کمک‌هزینه معترض هستند. 
این نخستین‌بار نیست که دانشجویان نسبت به پرداخت کمک‌هزینه‌های دانشجویی اعتراض کرده‌اند؛ ماه ژوئیه، اعتراض دیگری از سوی دانشجویان صورت گرفته بود. دانشجویان مدعی هستند که از کمک‌هزینه غذای دانشجویی برای پرداخت اجاره‌بهای خود استفاده می‌کنند. مسئولان دانشگاه لیمپوپو اعلام کرده‌اند، اعتراض دانشجویان مسالمت‌آمیز نیست و آنها بخشی از ساختمان‌های این مرکز آموزشی در شهر “مانکونگ” را در اعتراض اخیر به آتش‌ کشیده‌اند.
“یوهانس سلپه”، سخنگوی دانشگاه لیمپوپو درباره اعتراض دانشجویان این دانشگاه گفت: گزارشی در ارتباط با میزان بدهکاری دانشجویان به صاحب‌خانه‌ها در روز چهارشنبه ۱۴ سپتامبر به دفتر مدیریت دانشگاه واصل شد. هیچ پولی به مالکان پرداخت نشده است؛ اگرچه از دانشجویان بارها خواسته بودیم که قراردادهای رسمی اجاره‌خانه خود را به دانشگاه تحویل دهند، اما تاکنون سندی به دست دانشگاه نرسیده است. براساس سیاست‌های طرح ملی کمک‌ مالی دانشجویی، اگر دانشجویان با صاحب‌خانه‌های خود قرارداد رسمی نداشته باشند، مشمول دریافت کمک‌هزینه نمی‌شوند. 
سخنگوی این مرکز آموزشی از دانشجویان خواسته است که اعتراض خود را به پایان برسانند تا دانشگاه بتواند برای حل‌وفصل مشکلات به‌وجود آمده، در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام کند. اگرچه این دانشگاه از حل مشکلات دانشجویان وعده می‌دهد، اما دانشجویان مدعی هستند که شنیده‌هایشان حاکی از آن است که میزان کمک هزینه تهیه غذا با کاهش ۵۰۰ رند (واحد پول آفریقای جنوبی) به ۱۰۰۰ رند (حدودا معادل ۵۷ دلار) می‌رسد. 
انتهای پیام

سورس :
https://www.isna.ir/news/1401062518681/اعتراض-دانشجویان-یک-دانشگاه-آفریقایی-به-کمک-هزینه-های-دانشجویی

دکمه بازگشت به بالا