اخبار علمی پزشکی

آغاز آموزش‌های نیازمحور در دانشگاه‌ها

آغاز آموزش‌های نیازمحور در دانشگاه‌ها
ایسنا/گلستان رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان از آغاز آموزش های نیازمحور در مراکز آموزش عالی خبر داد و گفت: در حال حاضر این طرح در بسیاری از دانشگاه ها آغاز شده است.

دکتر شعبان شتایی عصر امروز در نشست مشترک شورای مدیریت آموزش عالی استان گلستان اظهار کرد: استان گلستان با جمعیت تقریباً دو میلیون نفر دو درصد جمعیت کشور را شامل می شود و تقریباً ۵۵ دانشگاه و مؤسسه دولتی و غیردولتی در استان فعالیت دارند.
وی افزود: سه دانشگاه دولتی علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، دانشگاه گلستان، دانشگاه گنبدکاووس، دانشگاه فرهنگیان با دو پردیس و یک مرکز، ۹ مؤسسه غیردولتی و غیرانتفاعی، ۱۱ دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی با ۱۲ بخش شامل ۶ واحد و ۶ مرکز، ۹ مرکز علمی و کاربردی، پنج آموزشکده فنی و حرفه ای، دو مرکز رشد و یک پارک علم و فناوری و یک پژوهشکده در استان گلستان فعالیت می کند.
رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با اشاره به اینکه در مجموع یک هزار و ۴۳ عضو هیئت علمی در دانشگاه های گلستان فعالیت می کنند، تصریح کرد: براساس آخرین آمار، تعداد دانشجویان شاغل در پایان نیم سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹ حدود ۵۸ هزار و ۳۴۰ نفر بوده البته آمارهای نیم سال جدید احصاء نشده است.
شتایی با بیان اینکه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به عنوان دانشگاه معین و دبیرخانه شورای آموزش عالی استان گلستان وظایف محوله در این بخش را پیگیری می کند، متذکر شد: آموزش عالی علی رغم تلاش ها، پیشرفت ها و تحولات انجام شده با گذشت ۴۳ سال از انقلاب اسلامی در بخش های مختلف آموزش عالی شاهد کمبودهای زیادی است که رفع این کمبودها تلاش و همت مجموعه های مختلف را می طلبد.
وی با بیان اینکه امیدوارم نشستی را با حضور رؤسای آموزش های عالی استان گلستان و مجمع نمایندگان استان داشته باشیم تا بتوانیم از ظرفیت نمایندگان مجلس در رفع چالش ها و مشکلات موجود بهره ببریم، با توجه به محرومیت های گلستان حمایت از مراکز آموزش عالی این استان باید در دستور کار نمایندگان مجلس باشد.
رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با بیان اینکه گلستان نیازمند حمایت ویژه مسئولان به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، گفت: درآمد سرانه استان گلستان نصف میانگین سرانه کشور است و این میزان حداقل باید به میانگین کشوری برسد.
شتایی با بیان اینکه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طرح تحولی آموزش عالی را از مدتی پیش آغاز کرده و کلیات طرح را در این طرح کلید زده است، گفت: هر دانشگاه در کمیته تحولی وظایف محوله را پیگیری و اجرایی می کند.
وی از استاندار گلستان به جهت تدوین طرح های تحولی استان قدردانی کرد و متذکر شد: آموزش های نیازمحور یکی از مسائلی است که باید مورد توجه ما باشد و در حال حاضر این طرح در بسیاری از دانشگاه ها آغاز شده و بر اساس آن آموزش ها مبتنی بر نیازهای روز جامعه اعم از صنعت و بخش اجرا انجام می شود.
رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، آموزش های مهارتی را یکی از نیازهای استان گلستان برای اشتغال آفرینی و تأمین نیروی انسانی در بخش های صنعت و اجرایی گلستان دانست و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود این امر در استان گلستان نیز تحقق یابد.
انتهای پیام

سورس :
https://www.isna.ir/news/1401081208439/آغاز-آموزش-های-نیازمحور-در-دانشگاه-ها

دکمه بازگشت به بالا