اخبار بین المللی

هشدار رئیس شورای عالی سیاسی یمن به متجاوزان

هشدار رئیس شورای عالی سیاسی یمن به متجاوزان
“مهدی المشاط” رئیس شورای عالی سیاسی یمن در رژه بزرگ منطقه پنجم نظامی در شهر بندری الحدیده خطاب به متجاوزان گفت: ما می‌توانیم از هر مکانی و هر محل جغرافیایی در یمن و نه فقط از سواحل، هر نقطه‌ای را در دریا (و آب‌های اطراف یمن) هدف قرار دهیم. در آن زمان خواهید دانست که (با تجاوز علیه یمن) تصمیم اشتباهی را اتخاذ کردید.
به نقل از المسیره، وی افزود: ما در روز‌های گذشته، رزمایش‌هایی را با نمایش این سلاح‌ها (که قادر به هدف قرار دادن مواضع دشمنان در هر جایی است)، برگزار کردیم که به یاری خداوند با موفقیت شگفت انگیزی به پایان رسید.
المشاط ادامه داد: ما به همه کشور‌های متجاوز می‌گوییم که می‌توانیم از هر منطقه‌ای در یمن هر نقطه‌ای را در دریا هدف قرار دهیم. در چند وقت اخیر، تسلیحات زمینی و دریایی ما توسعه یافته و قادر است از هر محلی در یمن به اهداف خود در زمین و دریا ضربه بزند.
رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: جایگاه رفیع ارتش یمن نتیجه استقامت در مقابله با تجاوز و قلدرمآبی دشمن است. ما به شمار نیرو‌ها و تجهیزات خود مغرور نمی‌شویم، بلکه اعتماد و امیدمان بعد از خداوند متعال به آگاهی، ایمان و روحیه جهادی ملت یمن است. همه ما در مقابل هر گونه خطری که منطقه ساحل غربی را تهدید کند، خواهیم ایستاد. دشمن با تکبر و خود بزرگ بینی و در حالی که از تاریخ بی اطلاع بود، گمان می‌کرد می‌تواند این مناطق را ببلعد؛ ولی آتشفشان استقامت و پایداری ملت یمن شکست و ذلت را به آن‌ها چشاند.
این مقام ارشد یمنی اظهار داشت: ما هیچگاه برای دریانوردی بین المللی در دریای سرخ خطری ایجاد نکرده ایم. تدابیر و اقدامات وحشیانه متجاوزان، لذت بردن آن‌ها از ایجاد مشکلات برای ملت یمن و هدف قرار دادن نیرو‌های ما در امتداد سواحل یمن، دریانوردی بین الملی را با خطر مواجه کرده است.
مهدی المشاط اضافه کرد: شانه خالی کردن ائتلاف متجاوز از تعهدات آتش بس و بازگشت به توقیف کشتی‌های یمنی و فرار این ائتلاف از پایبندی به اجرای بند پرداخت حقوق‌ها و مسائل بشردوستانه، آتش بس را در معرض خطر قرار داده است. باور ما بر این است که متجاوزان حق و حقوق ما را نمی‌دهند بلکه باید آن را گرفت. ما خواهان جنگ نیستیم و نخستین گزینه مورد نظر ما، صلح عادلانه و شرافتمندانه است. با تسلیم شدن در مقابل متجاوزان، حقوق ملت ما محقق نمی‌شود.
وی خطاب به متجاوزان خاطرنشان کرد: وسوسه‌ها درباره اقدام علیه حضور ما در ساحل غربی یمن را از سر خود دور کنید. ناو‌هایی که به سواحل یمن اعزام کرده و می‌کنید تا با آن کشور ما را محاصره و نابود کنید، حتی کوچکترین کودک یمنی را هم نمی‌ترساند. هر اندازه که می‌خواهید ظالمانه ما را بکشید، ولی با این کار استقامت ملت ما بیشتر می‌شود. شما با حماقت و تکبر خود، فرزندان این استان‌ها را به کوهی از استقامت تبدیل کرده اید. استان الحدیده اکنون پاسدار دریای سرخ است و انشاء الله طمع ورزی‌های متجاوزان علیه کشور ما باعث نابودی آن‌ها خواهد شد.
رئیس شورای عالی سیاسی یمن در پایان خطاب به مردم یمن گفت: اطمینان داشته باشید که ما از هیچ کوششی برای فراهم کردن زندگی عزتمند برای شما در سرزمین خودتان بدون قیمومیت هیچ طرفی بر آن، دریغ نخواهیم کرد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8228862/هشدار-رئیس-شورای-عالی-سیاسی-یمن-به-متجاوزان

دکمه بازگشت به بالا