اخبار بین المللی

وب‌سایت اوکراینی مرگ گورباچف ​​را جشن گرفت

وب‌سایت اوکراینی مرگ گورباچف ​​را جشن گرفت
وب‌سایت Mirotvorets یا به اصطلاح «صلح‌بان»، یک پایگاه داده عمومی بحث‌برانگیز شامل لیست افرادی است که ناظران ناشناس این افراد را تهدیدی برای امنیت ملی اوکراین می‌دانند و آن‌ها را دشمنان فرضی کی‌یف نامیده و فهرست کرده‌اند.
به گزارش آرتی، این وب‌سایت مرتبط با دولت اوکراین، «میخائیل گورباچف» رهبر شوروی سابق را در فهرست «از بین رفته» قرار داده است.
این اصطلاح ممکن است به معنای ترور دولتی باشد، اما وب‌سایت «صلح‌بان» از آن برای همه دشمنان فرضی اوکراین استفاده می‌کند که بدون توجه به علت گزارش می‌دهد در حال مرگ هستند.
در این وب‌سایت آمده است که گورباچف ​​پس از مصاحبه ماه مه ۲۰۱۶ با روزنامه انگلیسی «ساندی تایمز» گفت که الحاق شبه‌جزیره کریمه و «سواستوپل» به روسیه در مارس ۲۰۱۴ تصمیم درستی بود و به همین دلیل به لیست سیاه این وب‌سایت اضافه شد.
رهبر شوروی سابق در این مصاحبه گفته بود: «من همیشه با اراده آزاد مردم هستم و اکثر کریمه‌ها می‌خواهند دوباره با روسیه متحد شوند.»
وب‌سایت به اصطلاح «صلح‌بان» نوشته است، شورای امنیت اوکراین ورود گورباچف ​​به اوکراین را به مدت ۵ سال ممنوع کرد.
«میخائیل گورباچف» آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی ​​سابق عصر روز سه‌شنبه در ۹۱ سالگی درگذشت. او اولین و آخرین مقام روس بود که منصب ریاست جمهوری اتحاد جماهیر شوروی را بدست آورد. تا پیش از او، رهبران اتحاد جماهیر شوروی به عنوان دبیرکل حزب معرفی می‌شدند. مقامات و چهره‌های مطرح جهانی به درگذشت او واکنش نشان دادند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8229458/وب‌سایت-اوکراینی-مرگ-گورباچف-​​را-جشن-گرفت

دکمه بازگشت به بالا