اخبار بین المللی

خرج «۲۰۰ میلیون دلاری» آمریکا برای ایجاد ناآرامی در کوبا

خرج «۲۰۰ میلیون دلاری» آمریکا برای ایجاد ناآرامی در
کوبا
بر اساس گزارش رويترز، معاون وزیر خارجه کوبا اختصاص بودجه از سوی آمریکا برای انجام برنامه‌های موسوم به «ترویج دموکراسی» در این کشور را مداخله جویانه و غیر قانونی خواند که هدف آن سرنگونی دولت کوبا است.
دولت بایدن در ماه ژوئیه به عنوان بخشی از یک برنامه با سابقه چند دهه‌ای که به دولت آمریکا اجازه می‌دهد به بهانه «ترویج تغییرات دموکراتیک مسالمت آمیز و غیر خشونت آمیز در کوبا» بودجه‌ای را اختصاص دهد، درخواست اعطای ۶.۲۴ میلیون دلار کمک به سازمان‌های غیر دولتی و افراد در کوبا را مطرح کرد.
کارلوس فرناندز معاون وزیر امور خارجه کوبا در هاوانا به رویترز گفت: در قالب این برنامه‌ها طی چندین دهه، بیش از ۲۰۰ میلیون دلار در طرح‌های مرتبط با کوبا هزینه شده که در واقع به نوعی برای اجرای آن‌ها از منابع مالی خارجی برای دامن زدن به ناآرامی در کوبا استفاده می‌شود.
او گفت در هر کشوری، این کار غیر قانونی است. وی خاطر نشان کرد که خود آمریکا علیه افرادی که به عنوان عوامل دولت خارجی عمل می‌کنند، قوانینی دارد و این دقیقاً همان کاری است که امروز در تلاش است در کوبا انجام دهد.
وزارت خارجه آمریکا به درخواست رویترز برای اظهار نظر درباره این گفته‌های معاون وزیر خارجه کوبا، پاسخ نداد.
کوبا مدت‌هاست که تحریم‌های دوران جنگ سرد آمریکا علیه این کشور و تامین مالی ناراضیان را عامل مشکلات اقتصادی و اجتماعی خود می‌داند، اما فرناندز می‌گوید که بودجه اخیر از سوی آمریکا برای گروه‌های طرفدار دموکراسی به طور خاص برای سرنگونی دولت کوبا اختصاص داده شده است.
معاون وزیر خارجه کوبا در پایان تاکید کرد آمریکایی‌ها سطح استاندارد زندگی مردم کوبا را کاهش می‌دهند و در عین حال میلیون‌ها دلار از جیب مالیات دهندگان آمریکایی برای ترغیب مردم به اقدام علیه دولت کوبا به این کشور، سرازیر می‌کنند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8229793/خرج-۲۰۰-میلیون-دلاری-آمریکا-برای-ایجاد-ناآرامی-در-کوبا

دکمه بازگشت به بالا