اخبار بین المللی

ممکن است قیمت گاز در بازار اروپا در زمستان بیشتر افزایش داشته باشد

ممکن است قیمت گاز در بازار اروپا در زمستان بیشتر افزایش
داشته باشد
«الکساندر نواک» معاون نخست‌وزیر روسیه در یک برنامه تلویزیونی گفت: «سیاست‌های کوته‌بینانه (اروپا) باعث شد تا شاهد سقوط در بازار‌های انرژی اروپا باشیم.»
به گزارش اسپوتنیک، معاون نخست‌وزیر روسیه هشدار داد: «و این پایان نیست، زیرا ما هنوز در فصل گرم هستیم، زمستان در پیش داریم و انواع مسائل غیرقابل پیش‌بینی وجود دارد.»
این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که آیا قیمت‌ها می‌تواند به افزایش خود ادامه دهد، گفت که او معتقد است که این نتیجه بعید نیست.
قیمت گاز در اروپا در طول سال جاری به شدت افزایش یافته است و در ماه آگوست (مرداد – شهریور) در بحبوحه کاهش عرضه انرژی روسیه به ۳ هزار و ۵۰۰ دلار در هر ۱۰۰۰ متر مکعب رسیده است.
بحران انرژی و کمبود برق در اتحادیه اروپا در حالی است که «شارل میشل» رئیس شورای اروپا قرار است روز سه‌شنبه به قطر سفر کند و در این سفر درباره بحران انرژی اروپا گفت‌وگو خواهد کرد.
از زمانی که مسکو در اواخر فوریه دستور اعزام نیرو به اوکراین را صادر کرد، دولت‌های اروپایی به دنبال جایگزین‌هایی برای گاز روسیه هستند و هزینه برق اروپا با کاهش جریان روسیه افزایش یافته است.
در حال حاضر بحران انرژی در اروپا مقامات مختلفی را به واکنش وا داشته است. این بحران به دلیل کاهش عرضه انرژی روسیه ایجاد شده است و دلیل آن هم تحریم‌هایی است که غرب علیه روسیه به بهانه حمله به اوکراین اعمال کرده است.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8231234/ممکن-است-قیمت-گاز-در-بازار-اروپا-در-زمستان-بیشتر-افزایش-داشته-باشد

دکمه بازگشت به بالا