اخبار بین المللی

اردوغان: اروپا هرچه را که کاشته درو می‌کند

اردوغان: اروپا هرچه را که کاشته درو می‌کند
«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (سه شنبه) با اشاره به بحران انرژی و گاز پیش آمده در اروپا تاکید کرد اروپا هرچه را که کشته است درو می‌کند.
براساس گزارش الجزیره او در ادامه اعلام کرد ترکیه هیچ کمبودی در زمینه گاز ندارد و به راحتی می‌تواند نیازهای خود را تامین کند. همچنین اقدامات اروپا باعث شد روسیه از گاز به عنوان سلاح استفاده کند.
در همین راستا سخنگوی اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کرد، به علت حمله نظامی روسیه به اوکراین، اروپا زمستان امسال با مشکلات و دشواری‌هایی مواجه خواهد شد و مسئولان اروپایی باید با شرکای بین المللی خود برای مقابله با بحران انرژی در ماه‌های آینده همکاری می‌کنند.
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی نیز گفت: زمستانی سخت در انتظار ماست و شش ماه آینده، تعیین کننده خواهند بود. 
 اظهارات جوزپ بورل در حالی بیان شده است که الکساندر نوواک، معاون نخست وزیر روسیه نیز در سخنانی گفت که بهای گاز در اروپا ممکن است همچنان در سایه سیاست‌های کوته بینانه اتحادیه اروپا به سطوح جدیدی برسد. این در حالی است که «الکسی میلر» رئیس شرکت گازپروم پیش بینی کرده است بهای گاز ممکن است در فصل‌های پاییز و زمستان برای هر هزار متر مکهب، از ۴ هزار دلار نیز فراتر برود. 

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8232637/اردوغان-اروپا-هرچه-را-که-کاشته-درو-می‌کند

دکمه بازگشت به بالا