اخبار بین المللی

دسترسی گروه هکری به نظام آموزشی رژیم صهیونیستی

دسترسی گروه هکری به نظام آموزشی رژیم صهیونیستی
گروه هکری با نام «سارق سخاوتمند» (The Generous Thief) مدعی شد که داده‌های بسیاری را از دانش‌آموزان و معلمان رژیم صهیونیستی به دست آورده است.
به گزارش جروزالم پست، این گروه هکری خود را به عنوان گروهی معترض به «دولت کثیف» یائیر لاپید معرفی کرده و مدعی هستند به فایل‌های اکسل شامل آدرس، شماره ملی، ایمیلی و دیگر مشخصات دانش‌آموزان و معلمان دسترسی پیدا کرده است.
هکر‌ها مدعی شدند که مرکز فناوری آموزشی (CET) و وب سایت Campus.il اداره ملی امور دیجیتال را هک کرده و به فایل‌های آموزشی و اطلاعات شخصی میلیون‌ها کاربر دسترسی پیدا کرده‌اند.
در واکنش به این خبر مرکز فناوری آموزشی در صحبت با رسانه‌های صهیونیستی تایید کرد که «نشانه‌هایی از یک حادثه سایبری» در سیستم‌های خود پیدا کرده است و با هماهنگی اداره ملی سایبری این وضعیت را مدیریت می‌کند.
این نهاد در ادامه ادعا کرد که سیستم‌های آن هنوز کار می‌کنند و هنوز هیچ نشانه‌ای مبنی بر سرقت اطلاعات وجود ندارد.
گزارشی که شرکت امنیت سایبری Sophos در ماه اوت منتشر کرد بیان آن است که بیشتر مؤسسات آموزشی (مدارس ابتدایی، راهنمایی و کالج‌ها) در رژیم صهیونیستی به طور فزاینده‌ای تحت تأثیر باج‌افزار قرار می‌گیرند، به طوری که در سال ۲۰۲۱، ۶۰ درصد از مؤسسات مورد حملات سایبری قرار گرفته‌‎اند این آمار در سال ۲۰۲۰، ۴۴ درصد گزارش شده بود.
البته مقام‌های صهیونیستی هم به تازگی مورد حملات سایبری بسیاری قرار گرفتند، به طور مثال، هفته گذشته هکر‌ها توانستند با نفوذ به تلفن همراه «دیوید بارنیا» رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) اطلاعاتی را که از تلفن همراه او استخراج کرده بودند، منتشر کنند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8232649/دسترسی-گروه-هکری-به-نظام-آموزشی-رژیم-صهیونیستی

دکمه بازگشت به بالا