اخبار بین المللی

ملکه استعفای جانسون را پذیرفت/ لیز تراس رسما نخست وزیر جدید انگلیس شد

ملکه استعفای جانسون را پذیرفت/ لیز تراس رسما نخست وزیر جدید
انگلیس شد
در پی تقدیم استعفای رسمی بوریس جانسون به ملکه و دیدار لیز تراس با ملکه، لیز تراس رسما به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس منصوب و از سوی ملکه مأمور تشکیل کابینه شد.
 در پی پیروزی روز گذشته لیز تراس برای تصدی سمت نخست وزیری انگلیس، خبرگزاری آسوشیتد پرس ساعاتی پیش از ورود بوریس جانسون به اقامتگاه ملکه الیزابت دوم در اسکاتلند به منظور تقدیم رسمی استعفایش خبر داد. پس از آن، رسانه‌های خبری از پذیرش استعفای بوریس جانسون از سمت نخست وزیری، از سوی ملکه الیزابت دوم خبر دادند. شبکه «بی بی سی جهانی» با پوشش زنده در این خصوص، اعلام کرد بوریس جانسون در «قلعه بالمورال» با ملکه الیزابت دوم دیدار کرد. در بیانیه‌ای که از سوی کاخ باکینگهام منتشر شده، آمده است: بوریس جانسون دیداری با ملکه داشت که طی آن استعفای خود را از سمت نخست وزیری ارائه کرد و علیا حضرت نیز از قبول آن خوشوقت شدند.
جانسون پیش از رفتن به اسکاتلند برای تقدیم استعفایش، بیرون از دفترش در داونینگ استریت در سخنانی گفت که در دوره تصدی سه ساله اش بر نخست وزیری، قدرت اقتصادی ایجاد کرده تا مردم بتوانند از بحران انرژی عبور کنند.
پس از این رویداد، «بی بی سی جهانی» از دیدار «لیز تراس» با ملکه الیزابت در قلعه بالمورال به عنوان بخشی از روند معمول به منظور تصدی قدرت به عنوان نخست وزیر بعدی خبر داد. پس از این دیدار، ملکه الیزابت دوم، لیز تراس را رسما مأمور تشکیل کابینه کرد.
پس از پایان این دیدار، نخست وزیر جدید انگلیس قلعه بالمورال را به مقصد بازگشت به لندن ترک کرد.گفتنی است در حالی لیز تراس قدرت را در انگلیس دردست گرفته که طبق گزارشها، انگلیس با مشکلات متعددی از جمله بحران انرژی دست و پنجه نرم می‌کند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8232828/ملکه-استعفای-جانسون-را-پذیرفت-لیز-تراس-رسما-نخست-وزیر-جدید-انگلیس-شد

دکمه بازگشت به بالا