اخبار بین المللی

عمان خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شد

عمان خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شد
«بدر البوسعیدی» وزیر خارجه عمان در یکصد و پنجاه و یکمین نشست عادی اتحادیه عرب در سطح وزیران امور خارجه در شهر قاهره گفت: سلطان نشین عمان با اعتقاد راسخ به مبانی ثابت اصیل عربی که همه کشور‌ها در راستای تحکیم آن تلاش می‌کنند، چشم به بازگشت همبستگی عربی از طریق بازگشت سوریه به اتحادیه عرب دوخته است.
به گزارش پایگاه خبری صدی البلد، او همچنین بر اهمیت ایجاد راه حل عادلانه برای ملت فلسطین و به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف تاکید کرد و خواهان عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل شد.
شماری از کشور‌های عربی از جمله امارات و بحرین در سال ۲۰۱۸ و به دنبال کاهش درگیری و خشونت در سوریه در صدد برآمدند روابط خود را با سوریه از سر بگیرند و سفارتخانه‌های خود در دمشق را باز کنند.
با گذشت زمان و کاهش روزافزون جنگ در سوریه، مسیر بهبود روابط سوریه با شمار بیشتری از کشور‌های عربی هموار شد و در نتیجه برخی از کشور‌های عربی خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شدند.
اتحادیه عرب با نام کامل اتحادیه کشور‌های عربی در ۲۲ مارس ۱۹۴۵ با شش عضو موسس یعنی مصر، عربستان سعودی، عراق، سوریه، لبنان و اردن تاسیس شد.
این اتحادیه یک سازمان بین‌المللی منطقه‌ای متشکل از کشور‌های عمدتا عربی‌زبان است. تعداد ۲۲ کشور عضو این اتحادیه هستند که ۱۰ کشور آفریقایی و ۱۲ کشور آسیایی می‌باشند.
نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب به ریاست لیبی روز سه‌شنبه در قاهره، پایتخت مصر برگزار شد و برای نخستین بار یک زن ریاست دوره ای جلسه را بر عهده داشت.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8233380/عمان-خواستار-بازگشت-سوریه-به-اتحادیه-عرب-شد

دکمه بازگشت به بالا