اخبار بین المللی

روسیه باز هم ارسال گاز به فرانسه را کاهش می‌دهد

روسیه باز هم ارسال گاز به فرانسه را کاهش می‌دهد
پایگاه خبری «بیزنس استاندارد» گزارش داد شرکت گازپروم روسیه از امروز (سه شنبه) به مقدار بیشتری تحویل گاز به فرانسه را کاهش خواهد داد؛ اقدامی که نگرانی‌ها از تأمین انرژی برای زمستان سرد اروپا را تشدید می‌کند.
بیزنس استاندارد در گزارش خود مدعی شد: اروپا پیش از این متوجه شده است که شرکت گازپروم، خط لوله گازی «نورد استریم ۱» را به آلمان از تاریخ ۳۱ اوت لغایت ۲ سپتامبر برای تعمیر و نگهداری خواهد بست و به همین خاطر، نگرانی‌هایی وجود دارد، مبنی بر اینکه، مسکو که عرضه خود را به ۲۰ درصد ظرفیت کاهش داده، ممکن است با تأخیر در راه اندازی مجدد، فشار‌ها در این زمینه را افزایش دهد. این در حالی است که خبرگزاری رویترز نیز اعلام کرده شرکت گازپروم پاسخی به پرسش‌های خبرگزاری رویترز در این زمینه نداده است.
پیشتر وزیر انرژی بلژیک در سخنانی هشدار داد در صورتی که اتحادیه اروپا اقدامی سریع را برای محدود کردن قیمت گاز که لجام گسیخته بالا می‌رود، بکار نبندد، اروپا ۵ تا ۱۰ سال آینده با زمستان‌هایی وحشتناک روبرو خواهد شد. او گفت: ما بایستی در سطح اروپا کاری کرده و برای متوقف ساختن قیمت گاز اقدام کنیم. بازار انرژی اروپا در حال شکست خوردن است و به شکلی فوری، به اصلاحات نیاز دارد. این مسأله دیگر برای بسیاری از خانواده‌ها و شرکت‌ها قابل تحمل نیست.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8226925/روسیه-باز-هم-ارسال-گاز-به-فرانسه-را-کاهش-می‌دهد

دکمه بازگشت به بالا