اخبار بین المللی

سفر مقام انگلیسی به واشنگتن به علت بحران انرژی

سفر مقام انگلیسی به واشنگتن به علت بحران انرژی
به گزارش گاردین، افزایش بی سابقه بهای انرژی در انگلیس که در پی تحریم نفت و گاز روسیه از جانب دولت‌های غربی پدیدار شد، قیمت انواع کالا‌ها و خدمات را نیز در انگلیس همچون دیگر کشور‌های اروپایی به طور کم سابقه‌ای افزایش داد و موج گسترده‌ای از اعتراض‌ها و اعتصاب‌های زنجیره‌ای را در انگلیس رقم زد.
قرار است ناظم زهاوی، وزیر خزانه داری انگلیس در سفر به آمریکا علاوه بر مقامات دولتی با بانکداران ارشد دیدار کند تا به گفته مقامات انگلیسی، راه حل‌های مشترکی برای بحران هزینه‌های زندگی بیابند.
گفته شده محور اصلی رایزنی ها، یافتن راه حل‌هایی برای تامین امنیت انرژی و مهارکردن قیمت‌های افسار گسیخته نفت و گاز است.
حزب کارگر انگلیس که چند روز پیش از دولت خواست قیمت انرژی خانوار‌ها را ثابت نگه دارد، سفر وزیر خزانه داری انگلیس به آمریکا را تقبیح و اضافه کرده دولت به جای گوش کردن به حرف مردم در داخل، در خارج به دنبال یافتن راه‌های حل مشکلات کشور است.
حزب کارگر پیشنهاد داده دولت با دریافت مالیات بیشتر از درآمد‌های باد آورده شرکت‌های بزرگ نفت و گاز که در پی افزایش بهای جهانی نفت نصیب آنان شده، مابه التفاوت انرژی خانوار‌ها را از این محل جبران کند.
نهاد‌های مدنی و خیریه‌ها در انگلیس با هشدار درباره پیامد‌های بحران کم سابقه هزینه‌های زندگی از جمله شورش‌های مردمی، از دولتمردان خواستند برای مهار کردن گرانی‌ها که نرخ تورم را در این کشور به بالاترین میزان در بیش از چهل سال اخیر رسانده است اقدام موثر کنند.
قرار است تا هفته دیگر با رای حدود ۱۶۰ هزار نفر از اعضای حزب حاکم محافظه کار، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس جای خود را به یکی از دو نامزد جانشینی اش یعنی لیز تراس یا سوناک دهد.
تراس در نظرسنجی‌ها با فاصله زیاد از سوناک بخت نخست جانشینی جانسون است.
در این شرایط دولت جانسون متهم است که کشور را رها کرده است و دو نامزد جانشنی اش هم تاکنون برنامه مشخصی درباره مهار تورم افسار گسیخته و به ویژه افزایش بهای انرژی در این کشور ارائه نکرده اند.
قرار است قیمت برق و گاز از اول پاییز در این کشور حدود ۱۶۰۰ پوند نسبت به قبل بیشتر شود و سقف هزینه مصرف معمولی انرژی خانوار‌ها به ۳۵۴۳ پوند در سال برسد.
نهاد‌های ناظر می‌گویند هم اکنون یک سوم خانوار‌ها در این کشور در تامین هزینه‌های انرژی با مشکل مواجه‌اند که افزایش بهای آن شمار بیشتری از خانوار‌ها را به درماندگی در تامین هزینه‌های انرژی می‌کشاند.
همزمان اتحادیه اروپا از برگزاری نشست اضطراری برای بررسی راه‌های مدیریت بحران انرژی در اروپا در ۱۸ شهریور در بروکسل مقر اتحادیه اروپا خبرداد تا بنا بر اعلام مقامات این اتحادیه، راه‌های بازگشت ثبات به بازار انرژی را بررسی کنند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8226826/سفر-مقام-انگلیسی-به-واشنگتن-به-علت-بحران-انرژی

دکمه بازگشت به بالا