اخبار بین المللی

پیروزی اراده اسیر زن فلسطینی بر ظلم رژیم صهیونیستی

پیروزی اراده اسیر زن فلسطینی بر ظلم رژیم صهیونیستی
منی قعدان، اسیر زن فلسطینی که در زندان‌های رژیم اشغالگر زندانی بود توانست با اعتصاب غذا از زندان‌های این رژیم آزاد شود­.
به گزارش خبرگزاری وفا، او شش بار بازداشت و در مجموع هشت سال اسیر بود و آخرین بار پس از یک سال و نیم از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شد.
منی قعدان­ ­از خانواده‌ای مجاهد است که اکثر اعضای آن سال‌های طولانی به دلیل رد اشغالگری و تلاش برای آزادی ملت فلسطین در زندان‌های اشغالگران در بازداشت بوده اند. این فعال جنبش جهاد اسلامی در حال حاضر ۵۰ سال سن دارد.
او یک معلم و مربی است که به زندانیان زن جوان توجه دارد و تلاش می‌کند تا زندان را از قبرستان زنان زندانی به مدرسه‌ای برای فارغ التحصیلی مبارزان زن که قادر به مقاومت در برابر اشغالگر هستند، تبدیل کند.
او در آخرین بازداشت خود در همبستگی با بقیه زندانیان به منظور بهبود شرایط بازداشت و در نفی سیاست‌های اشغالگران که سعی در شکستن روحیه زندانیان با استفاده از همه راه‌ها دارند، دست به اعتصاب غذا زد.
منی قعدان الگوی زن مجاهد و صبور است و علاوه بر این آزادی او با سالروز تونل آزادی و پیروزی همزمان شده است.
چندی پیش نیز سازمان امور اسرای فلسطین خبر داد که بر اساس توافق مکتوب با مدیریت زندان‌های رژیم صهیونیستی، «خلیل العواوده» اسیر در اعتصاب غذا دوم اکتبر آزاد می‌شود. اعتصاب غذای این اسیر فلسطینی شش ماه ادامه داشت.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8234870/پیروزی-اراده-اسیر-زن-فلسطینی-بر-ظلم-رژیم-صهیونیستی

دکمه بازگشت به بالا